62% מרוצים מתפקוד נתניהו • 72%: בטחון עוטף עזה הוזנח

מנתוני סקר מכון גיאוקרטוגרפיה שנערך היום עולה כי 62% סבורים שנתניהו ניהל בצורה טובה את המבצע • 46% רוצים מכה חזקה יותר לחמאס גם במחיר המשך המבצע • 72% חושבים שתושבי עוטף עזה הוזנחו • ומה עם היערכות צה"ל?
שרי רוט
י"א אב התשע"ד / 07.08.2014 15:17

יומים בתוך הפסקת האש שהחלה שלשום, ואמורה להסתיים מחר בשעה 8:00, בדק סקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה בראשות פרופ’ אבי דגני עבור וואלה! חדשות, את התשובות לכמה מהשאלות המעניינות.

מה הציבור הישראלי חושב על ניהול המבצע? על תיפקוד הפוליטיקאים? והאם ניצחנו? הנה הנתונים:

62% חושבים שראש הממשלה בנימין נתניהו ניהל את המבצע בצורה טובה או טובה מאוד,  הן בזירה הפנימית והן בזירה הבינלאומית. זאת למרות היחסים המתוחים עם ארה”ב, והגינויים שמתחילים להישמע מהעולם ומהאו”ם.

רוב המבקרים את נתניהו על הדרך בה ניהל את המבצע, היו דווקא כאלה, שחשבו שהוא היסס, לדבריהם “היה צריך להיכנס יותר חזק”. כמו כן ביקרו אותו על כך ש”הוא הסכים כל הזמן להפסקות אש”.

בנוגע להערכות הצבא, סבורים יותר משני שלישים מהישראלים כי צה”ל היה ערוך כראוי ללחימה הן מבחינת ציוד ואספקה והן מבחינת רמת הביצועים של הכוחות בשטח.

הציבור סבור כי המדינה וצה”ל לא דאגו מספיק לבטחון ישובי עוטף עזה. 74%  הסכימו במידה כזו או אחרת עם הטענה שהמדינה, כולל משרד הביטחון וצה”ל, הזניחו את יישובי עוטף עזה.

הטענות שהועלו בסקר הן על כך שלא הייתה היערכות נגד איום המנהרות, שכיפת ברזל לא מספקת הגנה מלאה לתושבי העוטף. וכן שהחוסן של התושבים התקבל כמובן מאליו

מנתוני הסקר עולה, כי  46% היו רוצים לראות את חמאס מוחלש יותר גם אם הדבר ידרוש את המשך הלחימה ברצועת עזה.  36% בלבד מהמשיבים סברו כי יש לנהל משא ומתן דרך הרשות הפלסטינית ולא ישירות עם חמאס, כדי לקבל ביטחונות לשקט בגבול תמורת עצירת הלחימה.

12% ענו כי הם מקווים שהמכה שניתנה לחמאס תבטיח שקט, אבל גם הם חושבים שיגיע סבב נוסף.

הסקר נערך בקרב 565 בני אדם ובעל טווח שגיאה של כ-4% ורמת מובהקות של 95%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות