ראש הישיבה מגור חיזק בישיבת הקורונה הליטאית • וידאו בלעדי

ראש הישיבה מגור, הגר"ש אלתר, נשא דברים בישיבת היכל יצחק: תלמידי הישיבה היו סגורים בקפסולות מתחילת חודש אלול ועם התפרצות קורונה בישיבה נשארו שם בבידוד, עד לאחר שמחת תורה • ראש הישיבה הגיע לשאת דברי חיזוק והתעוררות על גודל מעלת וקדושת החג ולימוד התורה
יוסף גרינבוים
כ"א תשרי התשפ"א / 09.10.2020 00:10

וידאו בלעדי בחרדים 10: ראש הישיבה מגור, הגר”ש אלתר, נשא היום (חמישי)  דברים בפני מאות תלמידי ישיבת היכל יצחק, בראשות ראש הישיבה הגאון רבי ישראל לנדא.

תלמידי הישיבה היו סגורים בקפסולות בישיבה מתחילת חודש אלול, ועם התפרצות קורונה בישיבה נשארו שם בבידוד – עד לאחר חג  שמחת תורה.

צילום: דבר אמת

ראש הישיבה מגור הגיע לשאת דברי חיזוק והתעוררות בגודל מעלת וקדושת החג ולימוד התורה.

ראש הישיבה הסביר כי כשנכנסים בסוכה למציאות אחרת של “דירת עראי” – “צילא דמהימנותא”, ולכן הדין הוא שהסוכה צריכה מחיצות הניכרות ונראות,  שלא כמו בדיני שבת.

הוא חיזק את התלמידים, באומרו שהישיבה גם היא מציאות נעלית לעצמה, כמו תיבת נח, כדברי החזון איש.

לכן, התלמידים שהיו סגורים כל כך הרבה זמן בישיבה בשביל לימוד התורה, מקיימים בנפשם את דברי הכתוב “האומר לאביו ולאמו לא ראיתיו” – כשהם מנותקים מהבית בישיבה.

לאחר מכן הרחיב בדברי פלפול בענייני קניינים בענייני הקנאת לולב במתנה על מנת להחזיר – וסיים בדברי חיזוק נלהבים על ההתעוררות לקיום המצוות ולימוד התורה בחשק והתלהבות מכוחם של הימים הקדושים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות