‘מבין מה זה הקפות’: נתניהו שוחח עם מזכירי ‘המועצות’

שרי רוט
|
כ"א תשרי התשפ"א / 08.10.2020 22:39
ראש הממשלה קיים שיחת ועידה עם שלושת מזכירי מועצות גדולי התורה: “אני לא מתכוון שתקטעו את רצף התפילות, אני רוצה רצף תפילות, אבל אני מבקש זהירות. רוצה מאד שהתחלואה תרד, אז אני מבקש ומתחנן שתקפידו. אני יודע שמה שיגיע מהרבנים יישמע יותר, לכן אני פונה דרככם”

חשיפת חרדים 10: בנימין נתניהו קיים הערב (חמישי) שיחת ועידה עם שלוש מזכירי מועצות גדולי התורה – גדליהו  בן שמעון ממועצת חכמי התורה, יעקב וצלר ממועצת גדולי התורה של אגו”י, ואברהם רובינשטיין ממועצת גדולי התורה של דגל התורה.

בשיחה – הנחשפת באתר חרדים 10 –  ראש הממשלה הסביר את החשיבות של שמירת הכללים, ואמר: “הרבנים יודעים להעביר את המסר יותר טוב ממני, רוצה מאד שהתחלואה תרד אז אני מבקש ממכם ומתחנן שתקפידו”.

אברהם רובינשטייםן אמר בשיחה: “אני גם ראש עיר. קיבלנו הוראות מאד ברורות מהרב חיים קניבסקי איך לשמור ואיך להתייחס”.

נתניהו הגיב: “אז מצוין, אז תקפידו”.

ראש הממשלה סיפר כי הוא מבין היטב מה זה הקפות שניות, וכי כאשר היה בניו יורק השתתף בהקפות של הרבי מליובאוויטש זצ”ל. “היינו הולכים להקפות, זוכר את זה בהחלט וגם בארץ השתתפתי, מבקש ממכם שהפעם המצב שונה –  אז תפעלו”.

מזכירי המועצות השיבו: “אנחנו נשתדל להעביר את הדברים לגדולי התורה”.

נתניהו הדגיש: “אני לא רוצה שיקטעו את התפילות, אני רוצה רצף תפילות, אבל מבקש שתהיו מאד זהירים. רמת התחלואה עדיין גבוהה, רוצה מאד שהיא תרד, ומה שיגיע מכם יישמע יותר, יש לזה חשיבות לעין ערוך – ומשכנע יותר ממה שמגיע ממני”.

נתניהו התייחס גם למתקפות של המשטרה על השכונות החרדיות – ואמר:  “דיברתי שיחה ארוכה עם השר לביטחון פנים. רציתי להבין מה קורה, ונראה שיש רצון מצד המשטרה להבנות, מקווה שיהיה שינוי”.

יצוין כי הייתה שיחה עירנית וחמה. אבל, רק במוצאי שמחת תורה נראה אם היא הועילה.