“אין יותר רופאים? אין תורה? מה הולך פה? לאן אנחנו הולכים?”

הסופר הרב משה קליין, איש 'הצלה' המוערך בקראון הייטס, בטור חריף נגד מפרי ההנחיות • "ד"ר רוזן שלח למתפללים הודעה להיכנס לשבועיים בידוד. ואז הם אומרים לו: מה, השתגעת? שמחת תורה בבידוד? בחיים לא" • "אל תגידו לי שהם חסידים. הם כלום בעיני. גסות רוח שאין כדוגמתה"
הרב משה קליין
כ' תשרי התשפ"א / 08.10.2020 20:44

זה נראה שה’עולם’ שלנו איבד את עצמו לחלוטין. אין כבוד לרופאים, אין כבוד לרבנים, אין כבוד אפילו ללאו המפורש “לא תרצח” ממש.

בישראל, אצל קהילות גדולות וחשובות, מתנהגים כאילו אין קורנה. בתי כנסת בבני ברק בראש השנה, אלפי חסידים ללא מסיכות, ללא מרחק. ואנחנו רואים כמה יהודים נפטרים כל יום בארץ ישראל. זה אסון.

כאן בשכונת קראון הייטס, בערב יום כיפור, התפללתי בחדר של הרבי למעלה. רציתי לרדת לזאל למטה לראות אם התחילו ‘כל נדרי’. ירדתי דרך המשרד של הרב לייב גרונר ז”ל –  והייתי בהלם.

770 היה מפוצץ עד אפס מקום, אי אפשר היה להכניס אפילו סיכה. לא ראיתי אפילו אחד עם מסיכה.

מי לוקח את האחריות על ההתנהגות הזו? אין יותר רבנים? אין יותר רופאים? אין תורה? מה הולך פה?

והנה עוד סיפור שקרה פה בשכונת קראון הייטס: מוצאי שבת לפני יום כיפור, בחור שהיה אמור להיות חזן ב’כל נדרי’, מוסף ונעילה באחד מבתי הכנסת בשכונה, מניין גדול,  הרגיש שאיבד טעם וריח כבר במוצאי שבת. הלך לרופא ועשה בדיקת קורונה. הוא קיבל את התוצאות רק אחרי יום כיפור, וביום כיפור הוא התפלל את כל התפילות במניין!

איזה חוצפה! מאיפה יש לך את האומץ לעשות את זה?

לאחר יום כיפור, כשהגיעו כמובן התוצאות החיוביות, דוקטור רוזן שלח לכל המתפללים הודעה מבקשת ומתחננת להיכנס כולם לשבועיים בידוד.

ואז אומרים לו האנשים: מה? השתגעת? סוכות בבידוד? שמחת תורה בבידוד? בחיים לא.

דוקטור רוזן המום. מה הולך פה? לאן אנחנו הולכים? זה בגדר רציחה ממש ה’ ישמור!

ועכשיו לגבי שמחת בית השואבה: אלו שבנו את הבמה בצומת מונטגומרי וקינגסטון, לקראת שמחת בית השואבה, זו הפקרות ממש, איני רוצה לנקוט בביטויים חריפים יותר. זה גובל ברציחה ממש.

אל תגידו לי שהם חסידים, שזו התקשרות. הם כלום בעיני. רק גסות רוח שאין כדוגמתה.

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ראיתי בני עלייה והם מועטין
    08/10/2020 21:50
    שימי
  1. דברי טעם.
    הבעיה היא שהוא קול קורא במדבר…
    כבר מזמן אני חושב שהחרדים האמיתיים לדבר ד’
    הם מעטים.. ומה שיש לנו היום הוא רק אספסוף נבער..(כמובן לא כולם.. אבל זו רוח ששולטת נותנת טון..)

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   11/10/2020 10:57

      חבל שאתה משמיץ ציבור ענק ששומר ומקפיד, שמתפלל בחום הגדול במרחב הפתוח או במרפסות, שלא יוצא בלי מסיכות.
      אין לי מושג באיזה חברה אתה חי, אבל בחברה שאני חי, שהיא אשכנזית ליטאית, בעיר שלי, השמירה היא כמעט מוחלטת. אני חי בעיר מעורבת ודוקא החילונים כאן שומרים הרבה פחות, הרבה בלי מסיכות, רבים התארחו בחד אצל קרוביהם אבל ההשמצות הן רק על החרדים!

  2. עליהם נאמר מותר לנוכרו ביום כיפור שחל בשבת
    08/10/2020 22:52
    ג'פרי
  3. מדוע הלשון לנוחרו מפני שמדובר באף שמבצבץ מהמסכה וצריך לגזור להם את האף שה’ ימיות אותם נפש תחת נפש שיהיו כפרה עלי שייחתמו היום בלילה לאלתר למיתה ויהיו כפרה עלי ועל בני משפחתי ועל כל היהודים שנזהרים

    • סמי   11/10/2020 12:45

      תורידו את התגובה הזאת

  4. הבעיה הרבה יותר עמוקה
    11/10/2020 02:22
    דובי
  5. הציבור עייף ויגע ואינו ירא אלוקים.
    משהו עמוק יותר דוחף אנשים להתכחש לסכנה. נראה כמו עונש משמים.

  6. רציתם שנאת חינם? קיבלתם!
    11/10/2020 09:19
    חסיד מאוכזב
  7. כבר עידן ועידנים שאיני מבין מה יש לכם נגד הצד המשיחיסטי בחב”ד?
    תמיד הקנטות/הקטנות הוצאת דברים מהקשרם.

    כן, זה פלג שאני נמנה עליו ולכן כותב בכאב.
    תבוא לקהילה הגדולה של המשיחסיטים בצפת- תראה מה זה הקפדה על ההנחיות.

    אבל כל מקום שיש איפה להתנגח, יאללה מתנגחים.

    זה שהכול נעשה אחרי היוועצות עם הרב אזדאבה מהבית דין שאישר הכול- שכחת לציין.

    זה שהכול נעשה בפיקוח ותיאום המשטרה (שמסוכסכת עם המושל) שכחת לציין

    ועוד והוא העיקר זה שכל הבחורים כולם (ללא יוצא מן הכלל) עברו את הקורונה (ולכולם נמצאו נוגדנים) בודדים האורחים מאה”ק שהגיעו (וגם מי שהגיע היה לאחר שעבר את הקורונה בארץ) ולכן זה סתם מיותר וכואב שאתה מביא את הדברים הללו.

    אז רציתם שנאת חינם?
    בבקשה תקראו את 2 הכתובות.

    ועוד פלא שאישרתם אותם- כי ברור לי שאת תגובה זו לא תאשרו.

    בכל אופן שיהיה לכם חורף בריא ומלא באהבת ישראל
    “שנראה כל אחד מעלת חברנו ולא חסרונו”

  8. שאלה טובה, תשובה לא נכונה.
    26/01/2021 10:54
    יפת
  9. אין .