‘אטימות קיצונית’: בג”ץ דחה בקשה לדיון נוסף בהריסת ביתו של המחבל

נשיאת ביהמ"ש העליון אסתר חיות דחתה את הבקשה לדיון נוסף בבג"ץ הריסת הבית של המחבל שהרג את עמית בן יגאל הי"ד • בנט: 'את הרוע אי אפשר לנצח בהחלטות מנותקות מהשטח ומהמציאות" • בצלמו: "מדובר בפיגוע תופת חמור יותר מהפיגוע שבו נרצח עמית"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
כ' תשרי התשפ"א / 08.10.2020 17:31

בג״ץ דחה היום (חמישי) את הבקשה לדיון נוסף בהריסת ביתו של המחבל שהרג את עמית בן יגאל הי”ד, לוחם סיירת גולני שנפל בפעילות מבצעית בחודש אייר.

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות כתבה בהחלטתה, כי ההלכה “הייתה ונותרה כי מודעותם או מעורבותם של בני משפחה במעשי המפגע – הגם שהיא נושאת משקל – אינה מהווה בשום אופן שיקול המכריע את הכף”.

ח”כ נפתלי בנט: “החלטת בג”צ שלא להרוס את בית רוצחו של הלוחם עמית בן יגאל ז”ל מבטאת אטימות קיצונית ופוגעת פגיעה מהותית ביכולת צה”ל להרתיע מחבלים עתידיים מלרצוח ישראלים. ההחלטה הזו מחלישה את המאבק הצודק והאפקטיבי נגד הטרור”.

הוא הוסיף: ”את הרוע אי אפשר לנצח בהחלטות מנותקות מהשטח ומהמציאות. החלטה רעה זו תחייב פעולה של המחוקק כדי להשיב לישראל את ההרתעה וההגנה על חיי אזרחי ישראל וחיילי צה”ל”.

מארגון בצלמו נמסר: “מדובר בפיגוע תופת חמור יותר מהפיגוע שבו נרצח עמית בן יגאל.

“בג”ץ הרס סופית את שארית הרתעה ונתן פרס לטרור ולחמאס. בג”ץ קבע סופית בתי מחבלים לא ייהרסו ובכך גרם למחבל הבא לא לחשוש או להסס.

“החלטת בג”ץ תגרום לפיגועים רבים. ניכר שנשיאת העליון החליטה סופית לפגוע בביטחון ישראל הן בקביעת הרכבים שמתנגדים להרס והן בהחלטה שגוייה זו. נפעל להעברת חוק בכנסת הקובע שניתן להרוס בתי מחבלים כבר במושב הקרוב.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות