“דברים פוגעניים”: פרופ’ רביד התפטר מניהול מעיני הישועה

תמי גיל
|
כ' תשרי התשפ"א / 08.10.2020 12:08
פרופ’ מוטי רביד הגיש את התפטרותו מניהול בית החולים ‘מעייני הישועה’, בעקבות המתקפה החריפה שלו הבוקר על החרדים בתקופת הקורונה: “קהל שלם שפורק עול והורג אנשים” • הנהלת בית החולים מתנערת: “השמיע דברים פוגעניים שלא יאמרו כנגד הציבור החרדי בכלל ורבניו בפרט”

בעקבות ההשתלחות: פרופ’ מוטי רביד הודיע הבוקר (חמישי) להנהלת בית החולים ‘מעייני הישועה’ בבני ברק, כי הוא מתפטר מתפקיד המנהל הרפואי של בית החולים.

התפטרותו של רביד מגיעה על רקע דברים קשים שאמר הבוקר בראיון לרשת ב’ –  על התנהלות המגזר החרדי בתקופת הקורונה.

בהודעה רשמית שפרסמה התנערה הנהלת מעייני הישועה מדבריו של רביד: “הנהלת בית החולים מעייני הישועה מביעה צער מדבריו בתקשורת בימים האחרונים של פרופ’ רביד שבהם השמיע דברים פוגעניים שלא יאמרו כנגד הציבור החרדי בכלל ורבניו בפרט”.

בהודעה נאמר עוד: “בעקבות הדברים הגיש הבוקר פרופ’ רביד את התפטרותו בפני הנהלת בית החולים. לאור התקופה הקשה והמאתגרת בה נמצאת מערכת הבריאות, מועד עזיבתו ונוהל חפיפה עם מחליפו מסוכם מול הנהלת בית החולים.

“הנהלת בית החולים מודה לפרופ’ רביד על תרומתו הרבה להעלאת רמת הרפואה בבית החולים. לגופם של דברים. מיותר לומר כי הדברים שנאמרו ראויים היו שלא יאמרו. והנם ההפך הגמור מעמדת והשקפת בית החולים”.

בהנהלה הדגישו: “בית החולים אשר נוסד כבית חולים קהילתי על מנת לתת מענה לצרכים המיוחדים של ציבור שומרי התורה והמצוות וכפוף מאז ועד היום לועד ההלכה שבראשות גדולי התורה שליט”א גאה להמשיך לשרת את הציבור על כל גוניו תוך כדי שמירה על קדושת החיים וערך חיי אדם על פי תורתינו הקדושה כפי שנעשה עד היום.

“בית החולים ימשיך בעבודת הקודש של הצלת חיי אדם מבלי להיגרר אחר שיח פופוליסטי הקיים לצערינו בשעה קשה זו”.

הבוקר אמר פרופ’ רביד ברשת ב’ על התנהלותו של המגזר החרדי מול משבר הקורונה: “זה אחד מהאירועים הפרועים ביותר שהיו בהיסטוריה של מדינת ישראל”.

הוא הוסיף: “אני חושב שלא היה בעצם עד היום קהל שלם שפורק עול בצורה כזו והורג אנשים, לדעתי לא מתוך אמונה. אני לא מבין מה הקשר בין אמונה, בין יהדות, בין דת לבין מה שהם עושים”.

לדבריו, “אין שום קשר, יש פה איזו מין התרסה של ‘אני ואפסי עוד’. אנשים שהתחנכו לקבל הכל ולא לתת דבר במשך שנים וזאת אחת התגובות.

“אני לא חושב שיש פה מאפיינים דתיים דווקא”, טען מנהל בית החולים, “זה חינוך קלוקל של אוכלוסייה. הרבנים הנבונים צועקים ואומרים ‘תפסיקו’, אבל יש קהל שלא שומע”.