פרופ’ מוטי רביד על החרדים: “קהל שלם שפורק עול והורג”

המנהל הרפואי של בית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק במתקפה חריפה על התנהלותו של המגזר החרדי: "התרסה של 'אני ואפסי עוד'. אנשים שהתחנכו לקבל הכל ולא לתת דבר במשך שנים" • סגן השר מקלב: "אדם הרווי שנאה וצביעות. זו אישיות מסוכסכת עם עצמה, מדוע אינו קם והולך?"
חרדים 10
כ' תשרי התשפ"א / 08.10.2020 11:18

פרופ’ מוטי רביד, המנהל הרפואי של בית החולים מעייני הישועה בבני ברק, תיאר הבוקר (חמישי) את העומס הרב המוטל על בית החולים אותו הוא מנהל עקב ההתמודדות עם מגיפת הקורונה, העריך שגל נוסף של תחלואה יגיע – ויצא במתקפה בוטה במיוחד נגד הציבור החרדי.

בהתייחסות למשמעות של אירועי חג שמחת תורה הצפויים, אמר רביד בראיון לרשת ב’: “אני יודע, יהיה עוד גל תחלואה, אני מקווה שהוא לא יהיה גדול מאוד אבל הוא יהיה. השאלה היא – האנשים האלה, כמה אנשים אחרים הם ידביקו”.

על התנהלותו של המגזר החרדי מול משבר הקורונה אמר רביד: “זה אחד מהאירועים הפרועים ביותר שהיו בהיסטוריה של מדינת ישראל”.

הוא הוסיף: “אני חושב שלא היה בעצם עד היום קהל שלם שפורק עול בצורה כזו והורג אנשים, לדעתי לא מתוך אמונה. אני לא מבין מה הקשר בין אמונה, בין יהדות, בין דת לבין מה שהם עושים”.

לדבריו, “אין שום קשר, יש פה איזו מין התרסה של ‘אני ואפסי עוד’. אנשים שהתחנכו לקבל הכל ולא לתת דבר במשך שנים וזאת אחת התגובות.

“אני לא חושב שיש פה מאפיינים דתיים דווקא”, טען מנהל בית החולים, “זה חינוך קלוקל של אוכלוסייה. הרבנים הנבונים צועקים ואומרים ‘תפסיקו’, אבל יש קהל שלא שומע”.

סגן השר אורי מקלב אמר על דברי פרופ’ רביד: “אדם הרווי שנאה וצביעות, במשך שנים חי ומתפרנס מהציבור אותו הוא כל כך סולד, נמצא במקום שהקימו הציבור החרדי רק כדי לתת, – מוכן בגלל מניעים ידועים להרעיל את הבאר ממנה שתה עשרות שנים!

זו אישיות מסוכסכת עם עצמה, מדוע אינו קם והולך? אם כנים דבריו, כיצד יוכל לתת שירות ולרפא חולים מהציבור אותו הוא סולד – עוד יום אחד?”.

ח”כ אוריאל בוסו מש”ס הגיב: “ההסתה השוטפת איתה מתמודד מגזר שלם כבר תקופה היא קשה וזועקת לשמיים שבעתיים, כשהיא מגיעה ממנהל בית חולים בעיר חרדית, שכנראה נקלע לאיזה סכסוך פנימי עם ההנהלה והחליט לבוא מסביב בכדי להשיג את מטרתו האישית”.

הוא הוסיף: “האיש יודע בדיוק את כמויות המתנדבים בתוך בית החולים אותו הוא מנהל ואת גודל התרומה והנתינה של המגזר הזה לטובת המדינה ואזרחיה. מצפה ממנו שיתאמץ קצת ויצא על אף גילו המבוגר לראות את בתי הכנסת הספרדיים וכן את שאר המוסדות ברחבי הארץ שסגורים לגמרי באילוצים וויתורים רבים וחלקם קשים, הכל בשל הנחיה ופסיקה אחת ברורה של מועצת חכמי התורה”.

ח”כ יעקב אשר: “דבריו של פרופ’ רביד חמורים מאוד ואין להם שום קשר לרפואה, הכללות כאלו אסור שייאמרו לא על ידי רופא ולא על ידי אחד אחר, אם זה מה שהוא חושב על הציבור החרדי למה הוא עובד שם במשך 20 שנה? הדבר היחיד שניתן לומר לזכותו הוא שהעומס בעבודה והתשישות הביאו אותו לאמירה האומללה הזו”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ככה זה
    08/10/2020 12:28
    אליהו
  1. מכאן ניכר שהחניפו לו רק מפאת תפקידו וללא התבננות במידותיו הרעות.

    העיקר התואר, זה מה שקורה בתרבות שכל מה שמעניין אותם תארים. האדם הזה חי מהציבור החרדי כבר שנים יורק לתוך הבאר ממנה שתה ומרוב גאוותנותו לא מבין זאת.

    • מישהו   08/10/2020 15:38

      הציבור החרדי חי ממנו, ולא להיפך. הגאווה היא של הציבור החרדי.

  2. הפרוםסור אמר את מה שרוב החרדים חושבים
    08/10/2020 20:48
    חרדי דואג
  3. צודק הפרופסור ב 100%
    הציבור החרדי התגלה בקורונה
    כמופקר וטיפש מכולם
    איפה הדיקדוק הלכה
    במצוות ונשמרתם
    איפה מצוות ואהבת לרעך
    מקפידים על הכל כשיעור חזון איש
    אבל בין אדם לחבירו פחות מכזית