ליד ביתו של הגר”ח קניבסקי: נערים תקפו כתב וצלם בשידור חי • צפו

העיתונאי איתי שיקמן מ'כאן חדשות', והצלם שהתלווה אליו, הותקפו הערב ליד ביתו של מרן הגר"ח קניבסקי, בידי נערים - בעת שהעבירו שידור חי • שיקמן: "שוב התחושה שיש חלק במגזר החרדי שחושב שלתקוף עיתונאים זה לגיטימי"
אבי כץ
כ' תשרי התשפ"א / 08.10.2020 01:17

העיתונאי איתי שיקמן, כתב תל אביב והשפלה של ‘כאן חדשות’, והצלם שהתלווה אליו, הותקפו הערב (רביעי) ליד ביתו של מרן הגר”ח קניבסקי, בידי נערים חרדים – בעת שהעבירו בשידור חי דיווח על שמחת בית השואבה ו’הקבלת פני רבו’ בבית שברחוב רשב”ם.

בעת ששיקמן דיווח, נערים שהתגודדו סביבו דחפו אותו, הסתירו עם שטריימל את המצלמה, דחפו את הצלם והסיטו את המצלמה, עד שהשידור הוחזר לאולפן.

פקח בודד של השיטור העירוני ניסה להשליט סדר, אולם ללא הצלחה.

בהמשך השניים נמלטו מהמקום, כשפקחי השיטור העירוני מגוננים עליהם.

שיקמן צייץ אחרי התקיפה: “שוב תוקפים עיתונאים בבני ברק, ושוב אין שוטר אחד בסביבה, ושוב התחושה שיש חלק במגזר החרדי שחושב שלתקוף עיתונאים זה לגיטימי.

“ואתם יודעים מה הכי עצוב פה? שבאנו לדווח על שמחה – שמחת בית השואבה והשמחה שחסידי הרב קנייבסקי זכו לראות אותו היום מהחלון לראשונה מאז נדבק בקורונה. זה לא קרה”.

הוא הוסיף: “פה בתיעוד רואים אותנו נמלטים. פקחי השיטור העירוני של עיריית ב”ב הם מי שהגנו על הצלם רוליק ועליי, חילצו אותנו מהסכנה והבריחו אותנו עם סירנות. עבודתנו היא לדווח, במקרה הזה מהשטח, במתרחש. אירועים שמחים יותר ושמחים פחות. חבל שיש במדינה שלנו אזורים שהחוק לא קיים בהם”.

צילום: מסך, מהטוויטר של איתי שיקמן

דוברות המשטרה הגיבה: “אחה”צ התקיים טקס שמחת בית השואבה, שעל פי סיכום מקדים שודר ללא נוכחות קהל. בכל מהלך הטקס וכדי לאפשר התנהלותו התקינה, כוחות המשטרה התפרסו בשטח, ובהתאם למוסכם לא אפשרו הגעת קהל ופעלו לשמירת הסדר הציבורי והתקנות.

“נבהיר, כי הכתב הגיע לאחר סיום הטקס ולאחר שהכוחות עזבו והמשיכו בפעילותם”.

שיקמן לגלג על התגובה: “נהדרים. ציפיתי לתגובה הגנרית של ‘המשטרה מגנה כל מעשה אלימות ותפעל לאכוף את החוק בכל מצב’, אבל גם את זה אין פה.

“שמח לעדכן אתכם שהצלם, שרכבו ניזוק, ועבדכם הנאמן הגשנו תלונה במשטרת בני ברק. עכשיו אפשר לחזור לאכוף ‘את הסדר הציבורי והתקנות’, בלי שעיתונאי מציק שבא לבצע את עבודתו יפריע”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות