המחקר גילה: העניים חולים בקורונה פי חמישה מהאמידים ומתים פי 3

חוקרים ממכון וייצמן ניתחו נתונים של 200 אלף ישראלים שחלו בקורונה מאז הגל הראשון - וגילו פערים עצומים בין העשירונים הסוציו-אקונומים הנמוכים לאלו הגבוהים בתחלואה, אישפוזים ותמותה
חרדים 10
כ' תשרי התשפ"א / 07.10.2020 22:22

צוות חוקרים ממכון וייצמן, בראשות פרופ’ ערן סגל, ניתח נתונים של 200 אלף ישראלים שחלו בקורונה מאז הגל הראשון וגילו פערים עצומים בין העשירונים הסוציו-אקונומים הנמוכים לאלו הגבוהים בתחלואה, אישפוזים ותמותה.

המחקר פורסם על ידי קטי דור ב’כאן חדשות’.

בין הממצאים שפורסמו: בעשירונים הראשון והשני ישנם פי חמישה יותר חולים בקורונה מבעשירונים התשיעי והעשירי.

עוד עולה מהממצאים, כי מבין החולים שהגיעו לאשפוז, פי שלושה יותר חולים שמצבם קשה הינם מקרב שכבות סוציו-אקונומיות נמוכות.

כמו כן, פי שלושה יותר מתים מקורונה הגיעו מהעשירונים הראשון והשני בהשוואה לעשירונים התשיעי והעשירי.

המחקר ציין כמה הסברים לממצאים: ראשית, ישנה הידבקות רבה בתוך המשפחות – והחיים הצפופים בדירות קטנות גורמים להדבקה. שנית, נטען כי לבעלי הכנסה נמוכה יכולה פחותה יותר לשהות בסגר מאשר בעלי הכנסה גבוהה, בשל חוסר יכולת לעבוד מרחוק והצורך לנוע בתחבורה ציבורית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פרט חשוב שאולי פספסתם
    08/10/2020 04:35
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לאנשים עניים אין כסף להחליף מסכה כל יום. אני משוכנע שאם תעשו סקר, תגלו שאנשים משתמשים באותה מסכה במשך תקופה ארוכה. אני מדבר על מסכה חד פעמית. עוטים אותה רק כדי לא לקבל קנס משוטר. המסכה מלאה בחיידקים.
    למה לא מדברים על זה?
    אגב, יש סיכוי טוב שזה גם מסביר מדוע אצל חרדים וערבים יש יותר חולים. שם יש מעוטי יכולת שלא יכולים להרשות לעצמם להחליף מסכה כל כמה שעות. אם יחלקו מסכות בחינם זה עשוי לפתור לפחות את הבעיה הזו.