השר ביקר במחלקת קורונה: “חולה מונשם מת מול עיניי – זה מצמרר”

אריה ריבקינד
|
י"ט תשרי התשפ"א / 07.10.2020 18:40
שר התקשורת יועז הנדל ביקר במחלקת הקורונה במרכז הרפואי זיו • אחרי שראה מות חולה, הגיב: “זה מחייב את כולנו לעצור את תיאוריות הקונספירציה ואת הפוליטיקה שמאחורי המחלה”

שר התקשורת יועז הנדל ביקר היום (רביעי) במרכז הרפואי זיו בצפת וסייר במחלקות המבודדות של חולי הקורונה. השר הנדל שמע ממנהל זיו הפרופ’ סלמאן זרקא ומהצוותים הרפואיים והסיעודיים במקום אודות ההתמודדות עם התקופה המורכבת ועל מלחמתם בנגיף קורונה.

שר התקשורת ביקש להיכנס ולערוך סיור בתוך אחת המחלקות, הוא התמגן כנדרש וסייר בה לצד פרופ’ זרקא ומנהל הסיעוד בבית החולים, אריה ביתן.

“בזמן הביקור נפטר חולה מונשם מול עיניי – זה מצמרר”, סיפר השר על האירוע הטרגי שהתרחש בזמן סיורו במחלקת הקורונה.

לדבריו, “זה מחייב את כולנו לעצור את הקונספירציות והפוליטיקה שמאחורי המחלה. מי שמגיע לכאן, לא יכול לחשוב אחרת, אי אפשר להתעלם מהמראות. כל אחד שהולך לעולמו זה אובדן של עולם שלם”.

הנדל, שהיה לשר הראשון שמבקר בזיו מאז התפרצות מגיפת הקורונה, הוסיף: “‘אנחנו נמצאים במציאות אפידמיולוגית מסובכת, במשבר כלכלי וגם במשבר אמון. אנחנו חייבים עכשיו לעצור ולהיאבק ביחד במחלה הזאת. כדי לעשות את זה, צריך קודם כל להכיר בקיומה של המחלה, לא להתכחש. אני מבקש מכאן, מכל הציבור הישראלי, שימו רגע את הפוליטיקה בצד”.

הנדל הדגיש: ”אנחנו עשינו טעויות, אני מקווה שלא נעשה עוד בהמשך, אבל אתם, קחו אחריות על המשפחות שלכם. תתרחקו מהתכנסויות המוניות ותקפידו על בידוד. לנו לאנשי הציבור, הפוליטיקאים וגם לכלי התקשורת ומעצבי דעת קהל אני קורא לשמש דוגמא אישית”.