למרות המבצע לפיד מתעקש: “לא נעלה מסים בשנה הבאה”

אדריאן פילוט, גלובס
|
י"א אב התשע"ד / 07.08.2014 11:56
שר האוצר טוען ש”נוכל להכיל את עלויות המבצע מתקציב 2014″ ואין צורך להעלות מסים ב-2015 • על עלויות המבצע: “אחוז זניח מהתמ”ג” • על איום חמאס לשגר טילים מחר בבוקר: “שלא ינסו אותנו”

שר האוצר יאיר לפיד מבטיח היום (ה’) שוב לא להעלות מסים בתקציב 2015 חרף מבצע “צוק איתן” וטוען כי המשק מספיק חזק כדי להתמודד עם ההשלכות הכלכליות של חודש הלחימה האחרון.

“נוכל להכיל את עלויות המבצע מתקציב 2014”, אמר לפיד במסיבת עיתונאים. “אנחנו מדינה עם חוסן כלכלי והוצאות בלתי צפויות נלקחות בחשבון. לא נעלה מסים. המשק זקוק כעת למנועי צמיחה ולא למשקולות ברגליים. אין סיבה להעלאת מסים בעת הזו”.

לדברי לפיד, הנשק הישיר לרכוש במבצע “צוק איתן” עומד על 50 מיליון שקל והנזק העקיף הינו בין 750 מיליון שקל למיליארד שקל. הוא טען כי קרן הפיצויים הממשלתית “מוכנה לספוג את העלויות הללו”.

לפיד ציין כי העלויות הביטחוניות של המבצע – לרבות שעות טיסה, מילואים ותחמושת – מהוות “אחוז זניח מהתמ”ג”. לדבריו, “כבר העברנו 600 מיליון שקלים. לא נחסוך שקל מביטחון חיילי צה”ל. לא אעמיד פנים שהמבצע לא יוצר סוגיות חדשות. אנו עובדים מול מערכת הביטחון ויש דרישות חדשות שלא היו קודם.

“אני שומע סימני שאלה לגבי השפעת המבצע על המשק; תבדקו מה קרה ב’עמוד ענן’, ב’עופרת יצוקה’ ובמלחמת לבנון השנייה. המשק שלנו תוסס וחזק ויש לנו את כל הסיבות להאמין בו”.

שר האוצר התייחס גם לאיום חמאס לחדש את הירי מחר בבוקר לאחר תום הפסקת האש ואמר: “51 שעות אחרי הפסקת האש חמאס מאיים להמשיך לשגר טילים אם לא ניכנע לדרישות שלהם. שלא יאיימו עלינו ושלא ינסו אותנו. צה”ל ערוך ומוכן להגיב במלוא העצמה.

“המערך האסטרטגי של חמאס חוסל והיום תושבי עזה מבינים מה שאנחנו מבינים כבר זמן רב – שהם היו המגן של הנהגת החמאס כאשר הם מתחבאים בבונקרים. כל מי שעומד בראש ארגון טרור הוא בן מוות; איש אינו חסין מפנינו. יש לחתור לפירוז עזה ולחתור להחזיר את עזה לרשות הפלסטינית וזה אינטרס לאומי מובהק ויש לנו את התמיכה של הקהילה הבינלאומית”.