צעירים חרדים נוטפי דם: מהומות קשות במודיעין עלית וירושלים

כוחות המשטרה פשטו על בני ברק, ירושלים, מודיעין עלית וביתר: התפתחו עימותים קשים ובוצעו מעצרים • 12 בתי כנסת נסגרו בבני ברק: באחד מהם נתפס חולה קורונה - שנקנס • שוטרים תועדו מכים באכזריות צעירים וילדים, אבל אחד המפגינים בקרית ספר צהל: "עשינו להם בית ספר"
חיים טוויל
י"ט תשרי התשפ"א / 07.10.2020 03:48

כוחות המשטרה פשטו הערב (שלישי) על בני ברק, ירושלים, מודיעין עלית וביתר עלית, כדי  לבצע מה שהמשטרה מגדירה “אכיפה נגד מפירי צו בריאות העם אשר מסכנים את בריאותם ובריאות כלל הציבור” – ובכל הזירות התפתחו עימותים קשים בין צעירים חרדים, קיצונים, ואנשי ‘הפלג’ לבין כוחות המשטרה.

מעצרים ומדורות אש בכניסה למודיעין עלית. צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

בבני ברק איתרו השוטרים 12 בתי כנסת פתוחים ובהם התקהלות בלתי חוקית של עשרות אנשים. המשטרה הורתה על פיזורם של המתקהלים ורשמה דוחות לגבאי בתי הכנסת, בגין התקהלות אסורה.

בבדיקה עלה, כי אחד המתקהלים הוא חולה קורונה מאומת שהפר חובת בידוד. לחולה ניתן דו”ח של 5,000 שקלים, בגין הפרת הבידוד – והוא נשלח חזרה לביתו.

מוקדם יותר הפגינו עשרות מאנשי ‘הפלג הירושלמי’ מול נקודת המשטרה הממוקמת ברחוב ירושלים בבני ברק, על רקע אכיפת תקנות הקורונה. כוח משטרה מנע הפרות סדר, והמפגינים התפזרו כעבור זמן קצר ללא שנרשמו עימותים.

גם בעיר מודיעין עילית התפתחו הלילה עימותים קשים שלא נראו בעיר מזה שנים: הכאוס בעיר החל לאחר שהמשטרה הוזעקה על ידי שכנים אל בית הכנסת של ‘הפלג’ ברחוב מרומי שדה בקרית ספר.

בעקבות הפעילות של המשטרה בזירה החלו לזרום אל הרחוב מאות סקרנים, לצד אנשי ‘הפלג’ שהוזעקו מכל השכונות בעיר – ובזירה החלו התכתשויות אלימות בין כוחות המשטרה לפעילי ‘הפלג הירושלמי’.

כוחות משטרה נוספים הוזעקו, אולם הרוחות לא נרגעו. “עשינו להם בית ספר”, צהל אחד הנערים המפגינים, בעוד שני צעק לשוטרת: ‘שיקסע’.

המפגינים השתרכו אחר כוחות המשטרה גם כאשר אלה נסוגו עד הכניסה לעיר, ששעריה נסגרו לכניסה ויציאה של התושבים, בהוראת המשטרה.

ב’כיכר השבטים’  שבכניסה לעיר הובערו קרשים

במהלך הניסיונות הכושלים לפזר את ההפגנה השוטרים הפעילו כוח רב, ובתיעוד שהמתפרסם כאן בחרדים 10 נראה אחד השוטרים תוקף בברוטליות נער צעיר.

שוטר מכה נער באכזריות צילום: איתמר קירשבוים

בתיעוד וידאו אחר שהגיע לידי חרדים 10 נראים ארבעה שוטרים מקיפים בחור צעיר ליד המרכז המסחרי בעיר, כאשר לפתע אחד השוטרים מכה בו מכת אגרוף – והבחור צונח על הקרקע מעוצמת המכה.

עסקנים בעיר אומרים הלילה לחרדים 10, כי המשטרה היא זו שגרמה למאות מהתושבים, רובם נערים חסרי מעש, לצאת אל הרחובות ולהתפרע. “המשטרה פשוט מפיקה חגיגות הדבקה”.

מהמשטרה נמסר: “בעקבות דיווח שהתקבל אמש על התקהלות בבית כנסת בעיר ומחוצה לו, הגיעו שוטרים לבצע אכיפה שבמהלכה כרזו למתקהלים להתפזר.

“תוך זמן קצר הגיעו מאות מתקהלים וביניהם ילדים והחלו להקיף את ניידות המשטרה והכוחות, התיישבו על הכביש, חסמו ומנעו מרכבי המשטרה לנוע והחלו בהפרות סדר שכללו יידוי אבנים, השלכת חפצים, בקבוקים, חיתולים עם צואה וירי זיקוקין לעבר הכוחות.

“כוחות משטרה נוספים שהוזעקו למקום פעלו לחילוץ רכבי המשטרה ופיזור המתקהלים.

“במהלך יציאת הכוחות המשיכו המתפרעים ליידות אבנים וירי זיקוקין לעבר הכוחות. 4 שוטרים נפצעו כתוצאה מיידוי אבנים וזיקוקין מתוכם שתי שוטרות שפונו לקבלת טיפול רפואי בביה”ח ונגרם נזק לרכבי משטרה.

“סך הכל נעצרו/עוכבו 7 חשודים בהפרות הסדר”.

צעיר נוטף דם במודיעין עלית. צילום: איתמר קירשבוים

תושבי מודיעין עלית זורמים אל הרחובות. צילום: חרדים 10

בירושלים החלו המהומות לאחר פשיטה, כמידי ערב בחול המועד, של עשרות שוטרי יס”מ על שכונת מאה שערים. בזירה התפתחו, כצפוי, עימותים קשים – שכללו זריקת חפצים ואבנים, לצד מעצרים של מפגינים.

במהלך העימותים, שנמשכו שעות ארוכות, שוטר נפגע בידו מעמוד שנזרק לעברו, וחלונות של ניידות משטרה נופצו.

מהמשטרה נמסר: “כוחות המשטרה פעלו לאורך הלילה לאכיפת התקנות לשמירה על בריאות הציבור והקפדה על ההנחיות, ובתוך כך פיזרו מספר מוקדים בהם זוהו התקהלויות, ונגד אלו שהתנגדו להישמע להנחיות – נרשמו קנסות.

ברחוב שבטי ישראל \ שדרות בר לב, פעלו כוחות המשטרה אל מול קיצוניים שיידו לעברם אבנים וברזלים, הציתו פחים וגרמו נזק לרכוש, לרכבים פרטיים וניידות.

כוחות המשטרה עצרו 17 חשודים בהפרות הסדר ויידוי אבנים או ברזלים לעבר השוטרים והם הועברו לחקירה.

במהלך היום חלקם יובאו בפני בית המשפט לדיון בעניינם”.

בביתר עילית התרחשה תקרית כאשר שוטרים הוזעקו לרחוב האדמו”ר מזוויעל עקב דיווח על דריסה, ובמקום התפתח עימות בין המשטרה לבין מפגינים.

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חילול ה'
    07/10/2020 06:08
    נתי
  1. הפלג הירושלמי מתנהל בשיטת “כוחי ועוצם ידי”.

  2. חילו ה ענק. ככה אנחנו גורמים לשנאה מצידם
    07/10/2020 08:23
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. ואז ממלאים להם את בתחי החולים והם עובדים סביב השעון. בושה

  4. חילול השם שאין כמהו חרדים בשקל....
    07/10/2020 11:00
    יוסף
  5. אם פעם החזקתי ממסירות הנפש של החרדים היום אני שזה שייך לדור הקודם עמי ארצות..אם רק היו לומדים הלכות תשובה היו מבינים שיש דברים שנחשבים חילולהשם מצד הרואה ואין להם תקנה .מעוות לא יוכל לתקון . אבל גם קהלת למדו איןן עם הרץ חסיד טפשים

  6. שלא פיצצו את כולם מוציאי שם רע והדבקות
    07/10/2020 14:23
    חבל
  7. לציבור החרדי

  8. מאה שערים
    21/10/2020 16:41
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  9. צריך לחסום את השכונה הזאת עם טנקים. שלא יצאו משם ושימותו שם.

  10. מאה שערים ושאר החרדים
    21/10/2020 17:01
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  11. מה להם ולנו? צריך לשלול מהם אזרחות ובעיקר זכות הצבעה בקלפי.

  12. מאה שערים ושאר החרדים המורדים
    21/10/2020 17:08
    מיכל
  13. צריך לשלול מהם אזרחות ובעיקר לשלול מהם זכות הצבעה בקלפי. אין סיבה שאנשים מתועבים אלה, שמקללים שוטרים “נאצים” וזורקים עליהם חיתולים משומשים, יחליטו מי ינהל את המדינה, את הבטחון, את בתי החולים ואת הכלכלה. שיטפלו בעצמם בכל הנושאים האלה ואנחנו חייבים להפקיר אותם לחלוטין. הקרע אתם הוא סופי ומוחלט. בעיית הצפיפות שלהם מעניינת את התחת. שיפסיקו ללדת כמו שפנים עשרות ילדים שאין להם אפילו אפשרות להאכיל אותם בלי הכספים שלנו !