חשד להפצת מחלה במזיד: שניים מראשי בעלזא נחקרו

שניים מראשי חסידות בעלז נחקרו תחת אזהרה בחשד להפצת מחלה במזיד, לאחר שהתקיימו תפילות יום כיפור בניגוד להנחיות בבית המדרש הגדול - שוחררו למעצר בית • אנשים נוספים צפויים להיחקר • מדובר בעבירה חמורה: אם החשוד מורשע הוא צפוי לעונש מאסר של עד 7 שנים
חרדים 10
י"ט תשרי התשפ"א / 06.10.2020 23:34

שניים מראשי חסידות בעלזא בירושלים, המפירה באופן בוטה את הנחיות משרד הבריאות – נחקרו באופן חריג בימים האחרונים בחשד להפצת מחלה במזיד. כך דווח הערב (שלישי) סולימאן מסוודה ב’כאן חדשות’.

מדובר בעבירה החמורה ביותר מבין עבירות הקורונה – הפצת מחלה מידבקת במתכוון או ביודעין. אם החשוד בעבירה זו מורשע הוא צפוי לעונש מאסר של עד 7 שנים.

החקירה נערכה בעקבות קיום תפילות בניגוד להנחיות בבית המדרש הגדול של החסידות בקריית בעלזא בירושלים – במהלך יום הכיפורים.

השניים נחקרו תחת אזהרה ושוחררו למעצר בית.

החקירה נפתחה מיד אחרי יום הכיפורים, זאת בעקבות עדויות שהגיעו למשטרה על הפרות מסיביות של ההנחיות.

לפי הדיווח, התיק מלווה על ידי הפרקליטות. אנשים נוספים בחסידות צפויים להיחקר.

כזכור, לפני כחודשיים, בעקבות חתונת נכד האדמו”ר מבעלזא שנערכה במתחם בית המדרש הגדול, בניגוד לתקנות הקורונה, הוחלט במשטרה על פתיחה בחקירה פלילית בתיאום עם הפרקליטות – כנגד המארגנים.

כפי שדווח בחרדים 10, המשטרה קיימה פגישות מקדימות עם מארגני החתונה במטרה למנוע הפרה של התקנות. אולם אלפי החסידים הצטופפו בקפסולות בעת החופה שנערכה ברחבת בית המדרש תוך שהם עומדים באופן קרוב אחד לשני וללא שמירת מרחק של שני מטרים כנדרש. אלא שלאחר החופה התכנסו האלפים ב’היכל הטישים’, לא הקפידו על מסכות ועל מרחק – וזלזלו בצורה מופגנת בהנחיות.

בעקבות כך נרשמו אז 4 קנסות בסך 5,000 ש״ח למארגנים. בנוסף נפתחה במשטרה חקירה בגין עבירות רישוי.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות