פרופ’ רוני גמזו: יש סימנים לירידה בתחלואה – אבל לא בכל הארץ

במהלך התדרוך השבועי אמר המממונה על המאבק בקורונה: "כחלק מצעדי היציאה מהסגר יהיה צורך לזהות את מוקדי התחלואה ולסגור אותם" • על הסגר: "יש סימנים של ירידה, אך מכיוון שמדובר בתזזית של ימי החג אנחנו לא משוכנעים בוודאות"
חרדים 10
י"ח תשרי התשפ"א / 06.10.2020 17:12

פרויקטור הקורונה, פרופ’ רוני גמזו, אמר אחר הצהריים (שלישי), בתדרוך השבועי שלו, כי יש סימנים לירידה בתחלואה, אך הוסיף שעדיין לא ניתן להגיד בוודאות שהמגמה היא בכל הארץ.

“בחלק מהיישובים לא נוכל לצאת מהסגר כי הם עדיין יהיו בתנאי תחלואה שבגינם החלטנו על סגר”, הדגיש.

על שלבי היציאה מהסגר אמר: “בשלב הראשון ישראל כולה תוגדר אדומה, הרמזור יחזור בשלבי פתיחת המסחר”. עם זאת, “כחלק מצעדי היציאה מהסגר יהיה צורך לזהות את מוקדי התחלואה ולסגור אותם – אין יוצא ואין בא”.

הוא הסביר: “אנחנו רואים ירידה מסויימת ברמת התחלואה, סביב 5,500 נדבקים. יש סימנים של ירידה, אך מכיוון שמדובר בתזזית של ימי החג אנחנו לא משוכנעים בוודאות. ה-R מסתובב סביב 1 – וזה מטריד אותנו. אין ודאות שהתחלואה ירדה בכל הארץ”.

הוא הוסיף: “ההצלחה באמת תלויה בכולנו, בדרך שאנחנו לוקחים את ההוראות של הסגר ובדרך שאנחנו מתקרבים לחברים או לא. תזכרו, ההוראות אומרות שזה לא הזמן לביקורי משפחות ולא לביקורי חברים – אל תעשו את זה, תמשיכו להקפיד ולהקטין את הביקורים.

“אני יודע שזה קשה, אבל יש לנו עדיין זמן להמשיך לעשות את זה. כל אזרח, וודאי איש ציבור – כולנו צריכים להקפיד על זה – רק כך נוכל להצליח”.

הפרויקטור התייחס למגמת הפרת ההנחיות – ואמר: “אנחנו יודעים היום ממחקרים שהנגיף נמצא באוויר זמן מסוים, המקומות הסגורים הם באמת חלל בעייתי בהקשר הזה. היינו רגישים לנושא התפילות בכל בתי הכנסת ורגישים לכל התקהלות בחלל סגור, גם בית ספר, לכן אסור לעשות שום הנחות. צריך לזכור שרוב ההדבקות בעולם היו במסגרת של חללים סגורים.

“ההתקהלויות מיותרות. יש מספר הפרות, ראינו אותן והן מרגיזות ומיותרות. כל ישראל בלחץ. אנשים מאבדים פרנסה ולא הולכים ללימודים, ובתי הכנסת סגורים. הסגר אפקטיבי, שאף אחד לא יעשה לעצמו דין”.

גמזו התייחס להפרת הנחיות מצד נבחרי ציבור – על רקע פרשת גילה גמליאל: “כל אדם שבחר להיות איש ציבור, צריך לדעת שהכללים שחלים על הכלל – חלים עליו כפל כפליים. אותו איש ציבור צריך להבין שכשהוא עובר על הכללים זה לא נזק בינו לבין עצמו או לבין החוק היבש, זה הנזק שסודק את אמון החברה”.

ממונה הקורונה הדגיש: “אל תחפשו הקלות, אל תחפשו עיגולי פינה, לכו הכי ישר שיש. הציבור מסתכל וכל הפרה קטנה שכזו, קטנה כגדולה, מתעצמת כי היא הבלטה של הדוגמה האישית. אנו מטילים על הציבור כל כך הרבה הגבלות, אז לפחות שהציבור יראה שאנחנו שומרים זאת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות