ברבש: עלולים לגלות עוד 5 שנים שאנשים סובלים מהשלכות קשות

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר: "אסור שיהיו יותר מ-200 נדבקים ליום. אני מציע להמתין ליום שני, ולבצע הערכה, בנטרול החברה החרדית, למועד ביטול הסגר"
חרדים 10
י"ח תשרי התשפ"א / 06.10.2020 13:34

פרופ’ גבי ברבש, מנכ”ל משרד הבריאות לשעבר, התייחס היום (שלישי) בראיון לקרן נויבך ברשת ב’ להחלטת קבינט הקורונה – ואמר כי יש להקל בסגר רק כשיהיו עשרות נדבקים ביום.

“החזרנו את מערכת החינוך כשהיו 2,000 ותראו מה קרה. זו טעות. אנחנו נתחיל עם 2,000, נוציא את המשק ורוב הסיכויים שניתקע על השלב הראשון בתכנית ולא נוכל לעבור לשלב השני, משום שנראה עלייה מהשלב הזה – ואז יתחילו לחצים”.

לדבריו, “אסור שיהיו יותר מ-200 נדבקים ליום. אני מציע להמתין ליום שני, ולבצע הערכה, בנטרול החברה החרדית, למועד ביטול הסגר. יש פער ענק מהגל הראשון. נצטרך להסתכל בימים הקרובים ולהבין את הכיוון שאליו אנחנו הולכים. אני משער שאנחנו יורדים בתחלואה, ככה זה נראה”.

על הטענה כי במגזר החרדי רוצים להידבק בקורונה אמר: “זו אמירה מטומטמת. את רואה את הפטירות במגזר הזה, קשה מאוד לבודד את הגיל המבוגר מהגיל הצעיר בסביבה כזו צפופה. אנחנו עלולים לגלות עוד 5-10 שנים שאנשים שנדבקו בווירוס הזה סובלים מהשלכות קשות”.

ברבש נשאל על היציאה המהירה של טראמפ מבית החולים – והשיב: “את רואה איש מבוגר שכנראה חלה ומבריא, ובמקום לומר ‘הצילו אותי’, הוא בא ואומר ‘תקשיבו, המחלה הזו קלה’, ומשדר את המסר הכי הפוך ממה שאיש אחראי אמור לשדר. זה טראמפ. בשבילי הוא פשוט יורק בפרצוף של הצוות הרפואי שטיפל בו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות