המשטרה אישרה בחשאי לקיים אירועים המוניים – אך בלי תיעוד

במקביל להבנות עם קהילות לפיה הן יורשו לקיים שמחת בית השואבה - ללא תיעוד, יזמה המשטרה מבצע נרחב בשכונת מאה שערים וביצעה מעצרים סמוך למוקדי ההתקהלות, אך נמנעה מלהיכנס אליהם • במשטרת ירושלים מכחישים: "מדובר בטענות שקריות ואנו דוחים אותם על הסף"
חרדים 10
י"ח תשרי התשפ"א / 06.10.2020 11:10

משטרת ירושלים הגיעה להבנות חשאיות עם כמה קהילות קיצוניות בשכונת מאה שערים בעיר, לפיהן הן יוכלו לקיים אירועים בהשתתפות אלפי אנשים מדי ערב בחג הסוכות – ובתנאי שלא יפורסם תיעוד שלהם. כך מדווח הבוקר (שלישי) אהרן רבינוביץ ב’הארץ’.

במקביל להבנות החשאיות ועל רקע הביקורת שהוטחה בה, המשטרה יזמה מבצע אכיפה נרחב בשכונה וביצעה מעצרים עשרות מטרים מבתי מדרש שבהם התקיימו אירועים המוניים, אך נמנעה מלהיכנס אליהם.

לפי הדיווח, כשנשאלו על כך, טענו גורמים במשטרה כי האירועים ההמוניים כלל לא התרחשו וכי אין כל תיעוד שלהם.

“כמה ימים לפני ערב חג סוכות שוחח מפקד תחנת לב הבירה, ניצב־משנה שימי מרציאנו, עם נציגי הקהילות השונות בשכונה, נציגי חסידות תולדות אהרן, תולדות אברהם יצחק, דושינסקי וסלונים – ולפי המקורות החרדיים הגיע עמם להבנות”, נאמר בדיווח ב’הארץ’.

ואמנם, מערב החג נערכו מדי ערב אירועי ענק באותן חסידויות. זאת בשעה שכוחות משטרה גדולים נמצאים עשרות מטרים משם, אך לא נכנסים פנימה.

לפי המקורות החרדיים, “סוכם כי החסידויות ימשיכו בשגרת החג, הכוללת את אירועי שמחת בית השואבה בכל ערב בהשתתפות אלפים, אך ידאגו שלא יתפרסם תיעוד מהאירועים. מרציאנו התחייב מצדו שהמשטרה תעלים עין מהאירועים. עד כה לא פורסם תיעוד של האירועים ההומניים”.

ב’הארץ’ צוין, כי “במשטרה ידעו מראש על האירועים המתוכננים באותן חסידויות, ובערב החג דיווחו כי זימנו את נציגי הקהילות ל’שיחות הסברה’, שבהן הובהר להן כי אין להפר את תקנות הקורונה. במשטרה אף ציינו כי מפקד המחוז, ניצב דורון ידיד, הנחה את המפקדים להנהיג ‘אכיפה בלתי מתפשרת’ נגד כל הפרה של ההנחיות”.

לפי הדיווח, בחסידות אחת אף הנפיקו הזמנות רשמיות שרק מי שנושא אותן מורשה להיכנס.

“בכל חסידות הציבו שומרים בכניסות שבודקים מי נכנס”, סיפר אחד החסידים. “ברגע שרואים מישהו שאינו קשור אלינו מיד דואגים להעיף אותו מהמקום. מובן שחל איסור מוחלט לתעד את מה שמתרחש בפנים”.

החסיד הוסיף, כי האירועים מתקיימים כרגיל וכי אתמול השתתפו אלפים רבים באירוע שמחת בית השואבה של חסידות תולדות אהרן ויותר מאלף איש באירוע של חסידות תולדות אברהם יצחק. “יש תזמורת וריקודים כמו בכל שנה”, אמר החסיד.

במשטרה הגיבו: “בהמשך לפרסום כוזב הבוקר ב’הארץ’, בדבר סיכומים לכאורה עם חסידויות בירושלים לגבי הפרות חוק, ברצוננו להבהיר:

מדובר בטענות שקריות ואנו דוחים אותם על הסף. המשטרה לא התירה לנציגי חסידויות עריכת אירועים המוניים במהלך החג ולא התנתה כל היתר מעין זה אלא להיפך.

“במסגרת ההיערכות המשטרתית לחג ומאמצי ההסברה שבוצעו, נפגשו נציגי המשטרה עם נציגי ציבור שונים במטרה ליצור שיתוף פעולה ולהסביר את משמעות הפרת התקנות והאכיפה שבצידן.

“בפועל בימים האחרונים, המשטרה ביצעה באזור פעילות אכיפה של התקנות בעקבות הפרות שהתגלו באזור, היכן שנדרש ומתי שנדרש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות