אלה השלבים ליציאה מהסגר השני • נתניהו: לא נדון בהקלות עד יום שני

גובשה תוכנית יצאה מהסגר בת שבעה שלבים - במטרה לצאת באופן מדורג, אך לאפשר פעילות של המשק וחזרה ללימודים בגני הילדים • המומחים המייעצים לקבינט הקורונה: התנגדות לפתיחת הישיבות ב'זמן חורף'
חרדים 10
י"ז תשרי התשפ"א / 05.10.2020 18:58

גורמי המקצוע במשרד הבריאות, יחד עם נציגי המל”ל גיבשו את אסטרטגיית היציאה של ישראל מהסגר שהוטל בעקבות התפרצות הגל השני של נגיף הקורונה. כך דווח בחדשות 12.

על פי ההחלטה עליה דן הערב (שני) קבינט הקורונה, כל שלב מבין שבעת השלבים המתוכננים יימשך שבועיים, שבסופם תיערך התייעצות משמעותית לבדיקת השפעת השלב על נתוני התחלואה.

על כל צעד פתיחה יוחלט בממשלה כשבועיים לפני יישומו ועל כל צעד החמרה יוחלט בתהליך מהיר יותר.

ממונה הקורונה פרופ’ רוני גמזו ממליץ שלא להקל את הסגר לפחות עד יום הראשון ה-18 באוקטובר וזאת רק בתנאי שמספר הנדבקים יעמוד על 2,000 ביום ומקדם ההדבקה לא יעלה על 0.8.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע בדיון בקבינט, כי אין בכוונתו להקל או להחמיר את הסגר בשלב זה. “לא מוכן לבחון על הקלות. רק עוד שבוע אפשר יהיה לדבר”.

על פי התוכנית –

בשלב הראשון ייפתחו עסקים שאין בהם קבלת קהל ולצידם גם מערכת החינוך במעונות היום ובגנים. נמל התעופה בן גוריון ייפתח לנסיעות עסקיות בלבד.

בשלב השני ייפתחו הלימודים גם בבתי הספר היסודיים עד כיתה ד’ ויחודש המסחר במרבית הענפים (לא כולל המסעדנות) תחת ‘התו הסגול’. המגזר הציבורי יעבוד במתכונת של 50% עבודה מרחוק.

בשלב השלישי ייפתחו גם עסקים בהם יש קבלת קהל במגזר הפרטי והציבורי. לצד זאת ייפתחו עסקי יופי, קליניקות פרטיות וכן מסעדות ובתי קפה יורשו להגיש בשטחים פתוחים.

בשלב הרביעי יוחזרו אימוני ומשחקי הספורט המקצועני יחד עם חדרי הכושר ובריכות השחייה. בשלב זה גם יופעלו בתי מלון וצימרים.

בשלב החמישי ייפתח נתב”ג גם לטיסות נופש ותהיה אפשרות לפתוח מסעדות ובתי קפה גם לישיבה בחללים סגורים. גם אירועי תרבות יופעלו בשלב זה בחללים סגורים.

בשלב השישי יחזרו תלמידי כיתות ד’ עד ח’ לבתי הספר, ייתכן שבמתווה קפסולות.

בשלב השביעי והאחרון, שייתכן שייקח חודשים על פי התוכנית, יחזרו גם תלמידי ט’ עד י”ב לספסל הלימודים.

מוקדם יותר קבע צוות מומחי האוניברסיטה העברית, המייעץ לקבינט הקורונה, כי למרות הירידה הקלה במספר הנדבקים והחולים הקשים בימים האחרונים, השגת היעד שקבעה הממשלה כדי לשחרר את הסגר, רחוקה מאוד.

הצוות סבור כי יידרש זמן רב מאוד עד שתשתקף ירידה משמעותית בנתוני התחלואה.

עוד מעריכים המומחים, כי הציבור יתקשה לעמוד בתקנות הנוכחיות של הסגר לאורך זמן ולכן כדאי לקבוע רמת פעילות מתאימה למשק ולמערכת החינוך, אולי תוך שימוש בקפסולות, כדי לאפשר חזרה לשגרה מסויימת.

לצד זאת, נרשמה מצד המומחים התנגדות לפתיחת הישיבות ב’זמן חורף’, בתחילת חודש חשוון, משום שלדעתם ההתפרצות האחרונה החלה בפתיחת השנה בישיבות.

בצוות ממליצים לפי שעה שלא לחשוב על פתיחת מסגרות של ילדים בני יותר מעשר, שלא לפתוח את ענף האירועים ולמנוע התקהלויות באופן כללי.

במישור הכלכלי ממליצים המומחים לפתוח את המשק לאירוח, מלונאות ובילויים ולכל פעילות עסקית שאינה כוללת קבלת קהל. עם זאת, גם לשם כך לדעתם, יש להשתמש במודל הרמזור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות