סמוטריץ’: ש”ס וג’ יכולים להסתכל במראה? זילברשלג: מחכים לרצח?

גל האלימות המשטרתית כלפי הציבור החרדי בבני ברק, ירושלים וביתר עלית - גורר ביקורת קשה • ליצמן: "תעודת ביזיון למשטרה. פוגעים בחפים מכל עוול ומפעילים אלימות כלפי ילדים וחלשים" • מרגי: "תמונות מזעזעות. אם זה היה בשטחים או בהפגנות המדינה היתה מזדעזעת"
אריה ריבקינד
י"ז תשרי התשפ"א / 04.10.2020 23:05

יו”ר ‘האיחוד הלאומי’, ח”כ בצלאל סמוטריץ’, הגיב הערב (ראשון) על גל האלימות המשטרתית כלפי הציבור החרדי בבני ברק, ירושלים וביתר עלית – תוך שהוא חובט בח”כים החרדים.

“שואל את עצמי איך חברי הכנסת החרדים ביהדות התורה ובש”ס יכולים להסתכל לעצמם היום במראה אחרי שהתנגדו להצעתי להקמת וועדת חקירה לבדיקת אלימות המשטרה נגד הציבור החרדי בתחילת משבר הקורונה”, אמר סמוטריץ’.

 

 

סמוטריץ’ הוסיף כי אין קשר בין ”השתוללות המשטרה” מול החרדים לבין אכיפת הסגר והתקנות.

”הסיפור הוא שהמשטרה נבהלה כנראה מהביקורת של התקשורת והשמאל על האכיפה (בכפפות משי) שלה אתמול מול מפגיני השמאל וכדי להיראות “מאוזנת” החליטה להיכנס היום בחרדים בברוטליות קשה. בושה”.

ח”כ יעקב ליצמן  הגיב הערב על האלימות של המשטרה: “ההתנהגות האלימה שראינו היום כלפי חרדים היא תעודת ביזיון למשטרה. אנשים שאמורים לשמור על החוק והסדר, מפירים כל נורמה ציבורית, פוגעים בחפים מכל עוול ומפעילים אלימות כלפי ילדים וחלשים”.

ליצמן קרא לשר אוחנה לבער התנהגות זו מהמשטרה לאלתר – ולצד זאת תקף את כלי התקשורת: “לצד זאת יש לראות בחומרה אותם כלי תקשורת שהבעירו את המדינה, נגד התנהגות המשטרה כלפי המפגינים בגשרים ובבלפור בכדי להדהד את המחאה הפוליטית, נדם קולם מול נאקת החרדים שהוכו ללא רחם”.

ח”כ יעקב מרגי הגיב: “קורא לשר אוחנה ולמפכ”ל לחקור במיידית את המפקדים שנתנו הוראה להפעיל אלימות ברוטאלית שכזו. הש”ג בטוח יתן את הדין, אך מה עם המפקד שנתן את ההנחיות.

“תמונות מזעזעות. אם זה היה בשטחים או בהפגנות המדינה היתה מזדעזעת. אך להכות בחרדים מותר. על גזענות ושנאת האחר הפסקנו לדבר. עצוב לי יותר מתמיד”.

בתגובה לכאוס ולאלימות המשטרתית ברחובות הערים החרדיות, קורא יו”ר סיעת יהדות התורה ח”כ יצחק פינדרוס למנות בדחיפות מפכ”ל קבוע – שיגיע מחוץ לשורות המשטרה.

”צמרת הפיקוד של משטרת ישראל שכחה כי מולם נצבים אזרחים שווי זכויות ולא אויבים. במקום לפעול בשום שכל ובאיזון באכיפת תקנות הקורונה, פעלו היום השוטרים באלימות משולחת רסן, תוצאה של הסתה תקשורתית וריקבון מוסרי בצמרת הפיקוד המשטרתי.

”יש למשטרה שלל דרכים לאכוף את התקנות, אבל היא בחרה בדרך הקלה – לשלוח פלוגות לרחובות הערים החרדיות כדי להראות נוכחות. לא אכיפת התקנות עניינה את הקצינים החתומים על ההוראה, אלא הדיפת טענות התקשורת על העדר נוכחות בערים החרדיות.

”אם קציני משטרת ישראל שכחו את ערכיה הבסיסים של המשטרה – שירות והגנה, אין פתרון אחר מלבד מינוי מפכ”ל קבוע שיגיע מחוץ לשורות המשטרה, מארגון עם ממשק אזרחי. אחד שיידע שבצד השני יש אזרחים שווי זכויות ולא אויבים”.

איש התקשורת דודי זילברשלג צייץ: “נבחרים חרדים, חלק מממשלת הזדון: לא תוכלו לרחוץ בנקיון כפיכם. אתם מחכים לרצח? אתם אחראים למשמרות הברזל, רומסי כבוד אדם וחירותו.

“מכים באכזריות ילדים. מי צריך נציגים בכנסת? יש להקים זעקה עולמית ולבקש מהאו”ם לשגר משקיפים לכל מושבות החרדים בארץ. פעולת הקלגסים לא קשורה לאכיפה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חרדים....אתם ואנחנו בחיים לא נהיה ישות אחת.
    05/10/2020 23:22
    חילוני
  1. לא אוהבים אתכם וזה בלשון המעטה,
    אומנם זה לא כולכם אבל זה רובכם.