מיקי חיימוביץ: חושבים על פירוק • הליכוד: כחול לבן זורעים תוהו ובוהו

מיקי חיימוביץ: "קבוצה הולכת וגדלה בכחול לבן שחושבת בהחלט על אופציה של פירוק השותפות" • אלקין: מנסים למנוע בחירות, אבל אם כחול לבן תמשיך את ההתנהלות - לא תהיה ברירה • הליכוד: כחול לבן זורעים תוהו ובוהו רק כדי לקושש קולות משמאל עבור מפלגתם שקורסת בסקרים
אריה ריבקינד
ט"ז תשרי התשפ"א / 04.10.2020 18:15

הקואליציה מתפרקת? ח”כ מיקי חיימוביץ’ מכחול לבן, שהשתתפה בהפגנת השמאל בתל אביב בניגוד לחוק, סיפרה לרשת ב’ על יוזמה במפלגתה לפירוק הממשלה עם הליכוד.

“יש בימים האחרונים קבוצה הולכת וגדלה בכחול לבן שחושבת בהחלט על אופציה של פירוק אחראי של השותפות עם הליכוד. לא לוותר עם מוקדי הכוח, אבל לפעול להחלפת נתניהו”, אמרה.

על בחירתה להפר את המשמעת הקואליציונית ולהצביע נגד הגבלת ההפגנות ציינה חברת הכנסת: “זאת לא תחושה טובה להצביע לא עם הסיעה שלי, אבל הייתי מוכנה לשלם את המחיר. בסופו של דבר לא היה מחיר כי גנץ הכיל את ההצבעה שלי”.

שר המל”ג והמים זאב אלקין מהליכוד אמר בגלי צה”ל כי ישנם מאמצים למניעת בחירות, אך לא יהיה מנוס אם מפלגת כחול לבן תמשיך בהתנהלותה הנוכחית.

אלקין אמר: “אם נראה שכחול לבן לא מאפשרת לתפקד – יכול להיות שלא יהיה מנוס מהליכה לבחירות. כחול לבן לא תעבור את אחוז החסימה, אבל כשהייתה ממשלת מעבר היה הרכב שרים שידע לעבוד יחד. אם עכשיו נלך לבחירות – ממשלת המעבר תהיה מורכבת גם מכחול לבן”.

מהליכוד נמסר בתגובה: ”כחול לבן שוברים את ממשלת האחדות וזורעים תוהו ובוהו בזמן מצב חירום לאומי רק כדי לקושש קולות משמאל עבור מפלגתם שקורסת בסקרים. אנחנו קוראים לכחול לבן להפסיק עם פוליטיקה קטנה ולחזור לאחריות לאומית כדי להציל את חייהם של אזרחי ישראל ולסייע במאבק בקורונה”.

בכחול לבן השיבו: ”תוהו ובוהו זורעים מי שלא מעבירים תקציב ל-2021 ממניעים לא ענייניים. כל עוד זה לא נעשה – הליכוד לא מעוניין בשום דבר מלבד הישרדות פוליטית ששוכחת את טובת האזרחים מאחור”.

בליכוד ענו:  ”כחול לבן ממשיכים לדחוף לבחירות בניגוד לרצונם של רוב אזרחי ישראל ובזמן שראש הממשלה נתניהו עובד מסביב לשעון כדי להציל חיים ולהילחם בקורונה.

”אנו חוזרים וקוראים לכחול לבן לפעול באחדות לאומית ולעזור בסיוע כלכלי לאזרחי ישראל במקום לעסוק בפוליטיקה קטנה עבור מפלגתם שקורסת בסקרים”, נמסר מהליכוד.

סיעת כחול לבן תקיים הערב ישיבת סיעה ב’זום’ על רקע המחלוקות הקשות עם הליכוד והיוזמה לפירוק הממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות