הוחלט: רק חולים ייקלטו במלוניות • חמ”ל בני ברק: לא נבצע יותר פינוי

אחרי שבקופות החולים התלוננו שרבות מהפניות שהתקבלו לאחרונה בחמ"ל הקורונה היו בדרישה להיכנס למלוניות ללא הצדקה - במשרד הבריאות ובפיקוד העורף החליטו: מקשיחים את תנאי הסף לקליטת מבודדים חדשים • עובדת באחת מקופות החולים חשפה: כך מנצלים חרדים את מלוניות הקורונה
תמי גיל
ט"ז תשרי התשפ"א / 04.10.2020 16:40

אחרי הפרסומים כי משפחות מבקשות להתפנות יחד למלונית קורונה, למרות שלא כל בני המשפחה חלו, כולל דרישות והצבת תנאים ספציפיים לצד איומים כי ידביקו אחרים אם לא ייענו דרישותיהם –  היום (ראשון) עדכנו בפיקוד העורף ובמשרד הבריאות, כי עקב התחלואה הגבוהה והרצון לתת מענה לחולים שאין ביכולתם לקיים בידוד ביתי, תינתן עדיפות לקליטת חולים על-פני בני משפחה שאינם חולים.

בעקבות כך הודיע אחר הצהרים החמ”ל העירוני של עיריית בני ברק: “לאור הנחיות חדשות שהתקבלו מפיקוד העורף, בהתאם להיקפי התחלואה הארציים, החל מהיום, החמ”ל העירוני לא יבצע יותר פינויים של משפחות עם חולים למלוניות קורונה”.

בהודעה נאמר עוד: “צוות החמ”ל העירוני עושה מאמצים מרובים על מנת לספק מענים רחבים ככל הניתן, לסייע להחלמה ביתית ולבידוד ביתי מלא באופן המיטבי”.

בפוסט שפרסמה במוצאי שבת נועה שפר, עובדת סוציאלית באחת מקופות החולים באיזור ירושלים, היא חשפה כיצד פועלת השיטה.

שפר, אישה דתיה, שפועלת בחמ”ל הקופה בתקשורת מול צוותי פיקוד העורף, סיפרה כי בעקבות החלטה שלפיה גם משפחה שלא כולם חולים בה בקורונה זכאית לעבור למלון, היא מצאה את עצמה מתקשרת למאות מבטוחים. “אחרי עשרות משמרות אל תוך הלילה והשבת, אחרי מאות שיחות, פתאום אני קולטת שרוב רובן (לא כולן!) של הבקשות באות מציבור מסוים מאוד” – כתבה תוך שהיא רומזת לציבור החרדי.

“פתאום אני קולטת שאלה משפחות גדולות שמתפנות יחד. פתאום אני קולטת שיש לחץ ופוליטיקה לסדר מלון להוא וההוא, וההם מקושרים אז יש אישור לפנות עשרה בני משפחה אחת כשרק שניים מהם חולים”.

היא הוסיפה וסיפרה על מציאות הזויה שהפכה לשגרה: “אישה שדורשת מלון שיש בו פעילות לילדים ובריכה. או האדון שלא היה זכאי לפינוי כי לפי הנוהל מפנים רק אם 50% מהמשפחה חולים, והם היו שני חולים מתוך שבעה – והוא צועק עליי שאם אני לא מאשרת הוא יוצא מהבית ומדביק את כל השכונה. או השיחות האלה שהם אומרים לי בלי להתבלבל, סופסוף הבת נדבקה אז אנחנו זכאים למלון”.

שפר הוסיפה וסיפרה על בחורי ישיבה “שגילו לי שנדבקו יחד כי היה להם חשוב לעבור יחד לקראון פלזה”. ולא רק זה: “לפני יום כיפור הייתה מישהי שהפכה עולמות בשביל שיפנו אותה – חולת קורונה יחד עם בעלה הבריא”.

לטענתה, “יש כל רגע נתון כ-2,000 חולי קורונה במלונות, חלקם זה הגיוני ומוצדק והומני, אבל הרוב זה כל כך לא. הנה, אמרתי את זה”.

הפוסט שכתבה שפר צבר מאות שיתופים ואלפי תגובות. לא מעט מהתגובות תקפו את שפר על דבריה, שאותם כתבה בהבהרה כדעתה האישית. אחרים הסכימו עימה וחיזקו אותה על היחשפותה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דם הנדבקים על ידייך
    04/10/2020 18:43
    תחשבו בהגיון
  1. בחיים תהיי חכמה
    אל תהיי צודקת

    אז יהיו יותר נדבקים כתוצאה מקטנוניות זו
    בכל חוג יש כמה לא לעניין
    לא מחפשים אותם בנרות
    ולא גורמים גזרות מטופשות על הכלל בגלל זה

  2. אתם צריכים לפרסם את כל הסיפורים של המתים הצעירים, במיוחד אם הם נדבקו בכוונה.
    04/10/2020 18:53
    יצחק
  3. חלילה כמובן.