מגיפת קורונה: ‘בלימה במגזר הכללי, התפשטות בחרדי’

פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן הציג הבוקר את הנתונים המעודכנים של המגיפה: "בציבור החרדי רואים עלייה בכל המדדים, גם בכמות המאומתים, גם בקצב המאושפזים, גם בקצב התמותה וגם באחוז הבדיקות החיוביות" • "כמעט בכל חתכי הגיל במגזר אחוז בדיקות חיוביות של בין 30 ל-40 אחוז"
תמי גיל
ט"ז תשרי התשפ"א / 04.10.2020 12:05

פרופ’ ערן סגל ממכון ויצמן הציג הבוקר (ראשון) בראיון לגלי צה”ל תמונה מורכבת בכל הנוגע להצלחת סגר החגים בבלימת התפשטות מגיפת הקורונה בישראל.

סגל ציין: “מהניתוחים האחרונים שלנו עולה שבמגזר הכללי נבלמה העלייה, מקדם ההדבקה הוא סביב 1 ובמגמה למטה, אנחנו רואים את זה גם בכמות המאומתים וגם בכמות המאושפזים שזה נתון יותר אמין ולא תלוי בבדיקות, זה במגזר הכללי”.

סגל סייג ואמר:  “צריך לומר, רמת התחלואה היא מאוד גבוהה, צריך להוריד אותה, אבל לפחות המגמה שראינו כבר הרבה שבועות של עלייה כרגע, נאמר בזהירות, נראה שבמגזר הכללי העלייה הזו נבלמה”.

נתון אופטימי נוסף ציין סגל בנוגע למגזר הערבי: “במגזר הערבי רואים ירידה בתחלואה למקדם הדבקה מתחת ל-1. זה מתבטא גם במספר המאומתים וגם במספר המאושפזים, דומה לקצב שראינו אחרי הגל הראשון”.

עם זאת לדבריו, “הנתון הפחות מעודד, במגזר החרדי שם אנחנו רואים שאנחנו למעשה בשיא ההתפשטות, אנחנו רואים עלייה בכל המדדים, גם בכמות המאומתים, גם בקצב המאושפזים, גם בקצב התמותה וגם באחוז הבדיקות החיוביות”.

“כמעט בכל חתכי הגיל במגזר החרדי כולל באוכלוסייה המבוגרת של מעל גיל 70 אחוז בדיקות חיוביות של בין 30 ל-40 אחוז, זה נתון שהוא מאוד גבוה”.

משרד הבריאות פרסם הבוקר נתונים לפיהם במהלך היממה שבין ליל שבת בחצות למוצאי שבת בחצות אובחנו בישראל ‏2,557 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה.

במהלך היממה התקבלו תוצאותיהן של 24,781 בדיקות. שיעור הבדיקות החיוביות המשיך לרדת ועמד על 11 אחוזים מכלל הבדיקות לגילוי חולים.

מאז פרצה מגיפת הקורונה אובחנו  264,857 בני אדם שנדבקו בנגיף. 1,682 מהנדבקים בקורונה נפטרו.

מספר הנדבקים שהחלימו מהנגיף עומד הבוקר על 193,002, ואילו 70,172 מהנדבקים מוגדרים גם הבוקר כחולים פעילים.

1,567 מהנדבקים מאושפזים הבוקר בבתי החולים, 4,982 מבודדים במלוניות הקורונה ואילו 63,623 מהנדבקים מצויים בבידוד ביתי.

מבין המאושפזים, מצבם של 830 חולי קורונה מוגדר קשה, 223 מהם מונשמים, ומצבם של 312 חולים נוספים מוגדר בינוני.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות