הנשיא טראמפ אושפז: “48 השעות הבאות יהיו קריטיות”

הנשיא טראמפ פונה לבית החולים: קיבל חמצן בבית הלבן ביום שישי • רופאיו: "מצבו משתפר, אין לו חום כ-24 שעות. הוא לא מטופל כרגע בחמצן, אך עדיין סובל משיעול קל ותשישות" • גורם המקורב לנשיא לרויטרס: חלק מהסימנים שראינו ב-24 השעות האחרונות מאוד מטרידים • צפו בפינוי
קובי פינדרוס
ט"ו תשרי התשפ"א / 03.10.2020 20:19

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שנמצא ביום  שישי חיובי לנגיף הקורונה, פונה היום לבית החולים – ועל פי אחד הגורמים המקורבים לנשיא 48 השעות הבאות יהיו ‘קריטיות עבורו’.

טראמפ פונה לבית החולים לצורך השגחה, בעקבות תסמינים שפיתח.

ד”ר שון קונלי, רופאו של נשיא ארה”ב דונלד טראמפ, מסר מוקדם יותר עדכון על מצבו של הנשיא בבית החולים הצבאי וולטר ריד בוושינגטון.

קונלי אמר שהוא ושאר הרופאים מרוצים מאוד משיפור במצבו של הנשיא ביממה האחרונה. הוא ציין שמצב הרוח של הנשיא טוב מאוד. קונלי הוסיף שהנשיא כרגע לא מטופל בחמצן.

לצד זאת, הנשיא החל לקבל טיפול בתרופה רמדסיביר, שאושרה לטיפול בחולי קורונה קשים.

רופאו של הנשיא סרב לומר אם נזקק לחמצן בימים הקודמים, אך דיווחים שפורסמו ברשת AP מוסרים, כי הנשיא אכן קיבל חמצן בבית הלבן ביום שישי, לפני שפונה לבית החולים.

עוד אמרו הרופאים, כי מצבו של הנשיא משתפר, אך הוא עדיין סובל משיעול קל ותשישות.

“אנחנו עוקבים אחר ליבו והכליות”, סיפרו בצוות הרפואי. “כבר אין לו חום כ-24 שעות”.

למרות זאת, גורם המקורב לנשיא אמר לסוכנות רויטרס:  “חלק מהסימנים שראינו ב-24 השעות האחרונות מאוד מטרידים” –  ועל כן היומיים הבאים כאמור יהיו ”קריטיים עבורו”.

בנוסף לכך, במהלך הלילה אובחנו עוד גורמים המקורבים לנשיא כחיוביים לנגיף. ביניהם: יו”ר הוועדה הלאומית של המפלגה רונה מקדניאל, הסנטור הרפובליקני של מדינת יוטה מייק לי, הסנטור הרפובליקני של מדינת קרוליינה הצפונית תום טיליס, הסנטור הרפובליקני של מדינת וויסקונסין רון ג’ונסון, היועצת לשעבר של הנשיא טראמפ קליאן קונוויי, ומנהל קמפיין הבחירות של טראמפ ביל סטפיאן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות