מרצ משתלחת: ‘דם על הידיים של דרעי וליצמן’ • לפיד: לא לגיטימי

אריה ריבקינד
|
י"ג תשרי התשפ"א / 01.10.2020 18:51
במודעה שפרסמה מרצ נראים ליצמן ודרעי לצד הכיתוב “הדם על הידיים של דרעי וליצמן” • ח”כ הורוביץ סירב להתנצל: ”די עם המשחקים והעמדות הפנים” • לפיד: “המודעה של מרצ קשה מנשוא ולא לגיטימית” • ליברמן: “כל עוד ש”ס ויהדות התורה בקואליציה לא ניתן להתגבר על מגפת קורונה”

סיעת מרצ פרסמה היום (חמישי) מודעה מבחילה, בה נראים ח”כ יעקב ליצמן והשר אריה דרעי, לצד הכיתוב: “הדם על הידיים של דרעי וליצמן’.

יו”ר האופוזיציה ח”כ יאיר לפיד מתח ביקורת על המודעה של מרצ: ”יש לי לא מעט עימותים עם דרעי וליצמן, אבל המודעה של מרצ היום היא קשה מנשוא ולא לגיטימית”.

הוא הדגיש: “זה לא מה שמדינת ישראל ועם ישראל זקוקים לו. אני מגנה את האמירה הזו בכל תוקף. ככה לא נצא יחד מהמשבר”.

יו”ר מפלגת מרצ ח”כ ניצן הורוביץ סירב להתנצל על המודעה: ”די עם המשחקים והעמדות הפנים. צריך להגיד אמת: מוקדי ההדבקה ההמוניים הם ביישובים חרדיים. לא טיפלו בזה לפני חודש עם סגרים נקודתיים כמו שדרש גמזו, בגלל משחקי תדמית וכניעה של ביבי למפלגות החרדיות.

”בחגים היתה הפקרות נוראה בתוך הישיבות וחצרות החסידים. ליצמן, דרעי – הדם על הידיים שלכם”, הוסיף הורוביץ.

אביגדור ליברמן צייץ היום:  “הנתונים שחשף פרופ’ גמזו, ביניהם ש-40 אחוזים מהמאומתים החדשים לקורונה הם מהמגזר החרדי, לצד הודאת סגן שר הבריאות כי הכישלון בטיפול במשבר נובע מלחץ שהפעילו המפלגות החרדיות על הממשלה, מביאים למסקנה אחת – כל עוד ש”ס ויהדות התורה יהיו חברות בקואליציה לא ניתן יהיה להתגבר על מגפת קורונה”.