‘לעצור את המגיפה’: העצה שנתן הרב קניבסקי לרב אדלשטיין • צפו

הגר"ח השיב מה לעשות כשיש ייסורים: "להגיד כל יום 10 פרקי תהילים" • הגרי"ג בשיחה השבועית: "זה גם עצה, לזכות כל הציבור. עשרה פרקים תהלים כל יום, אם הציבור יתחזקו בזה, מסתבר, יכול להיות שזה יעצור את המגיפה. וזה לא קשה"
יוסף גרינבוים
י"ג תשרי התשפ"א / 01.10.2020 17:32

מרן ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין סיפר בשיחתו השבועית, כי כאשר היו  לו כאבים הלך אל הגר”ח קניבסקי לשאול –  מה לעשות? הגר”ח השיב: להגיד כל יום 10 פרקי תהילים – ובאמת זה עבר.

מרן ראש הישיבה בשיחתו אמר, שהעצה הזאת גם תעזור עכשיו לכולנו.

“אני חושב שפעם מישהו שאל את רבי חיים שהיה לו אעפס היה לו ייסורים, הוא שאל את רבי חיים מה העצה”, אמר ראש הישיבה. “אז הוא אמר להגיד עשרה פרקים תהלים כל יום, עשרה פרקים תהלים, והקשיים עברו! זה עזר, עשרה פרקים תהלים.

“אז מסתבר שאם יגידו תהלים, עשרה פרקים תהלים זה לא הרבה, עשרה פרקים תהלים כל יום, אם הציבור יתחזקו בזה, מסתבר, יכול להיות שזה יעצור את המגיפה. וזה לא קשה, עשרה פרקים תהלים זה לא דבר קשה.

“רבי חיים אמר בתור עצה, אולי זה היה ברכה גם כן, אבל זה גם עצה, לזכות כל הציבור.

“זה העצה איך לעזור לציבור, זה העצה, לעצור את המגיפה, זה ממש מגיפה, זה מתפשט לאלפים, כל יום, בכל יום אלפים, וגם אנשים בריאים צעירים גם כן, צעירים גם כן זקוקים לאשפוז”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חמותי ז"ל שהיתה מאוד מקורבת לרבנית קנייבסקי היתה נוהגת במשך רבות לומר את כל ספר תהילים כל יום
    02/10/2020 06:58
    סגולה בדוקה
  1. גם היתה עסוקה בהתנדבות וחסד וכמובן בקבלת ברכות מרבנים ולאחר שנים של סבל היא נפטרה בייסורים לפני גיל חמישים.

    אבל אולי הסגולה לא עבדה בגלל שהיא נהגה לומר את כל ספר תהילים כל יום שנים רבות לפני שהיא חלתה, אז אולי הגוף כבר התרגל ולכן הסגולה לא עבדה

  2. תהיו רציניים
    03/10/2020 09:07
    נו שוין
  3. אז חבר’ה לא צריך מסכות וריחוק שני מטר וואלה איך לא חשבו על זה קודם העגלה המלאה עאלק