פרופ’ רוני גמזו: 40% מהמאומתים בימים האחרונים – מהמגזר החרדי

הממונה על המאבק בקורונה העריך כי בקרוב צפויה מגמת ירידה: "הסגר אפקטיבי. אנחנו רואים בצורה ברורה פחות תנועה ופחות מגעים. אבל האם אנחנו יכולים להגיע לרמת הירידה של פסח? לא, אנחנו לא שם"
תמי גיל
י"ג תשרי התשפ"א / 01.10.2020 16:01

הממונה על המלחמה בנגיף הקורונה פרופ’ רוני גמזו אמר בצהריים (חמישי) בתדרוך לתקשורת על מצב התחלואה בנגיף הקורונה: “קמנו הבוקר עם 9,000 מקרים מאומתים. אותי זה לא הפתיע”.

לדבריו, “הכנתי את כולם לזה שלאחר יום הכיפורים המספר יהיה כזה. צריכים להסתכל על המספר בראייה של ארבעה ימים אחורה. גם היום יסתיים ב-70 אלף, או יותר, בדיקות שנערכו”.

פרוייקטור הקורונה ציין כי כ-40 אחוזים מהנדבקים בנגיף בישראל בימים האחרונים מגיעים מהמגזר החרדי.

“היום אבקר באחד היישובים החרדים כדי לראות מקרוב את המורכבות הקיימת ולעשות כל שניתן כדי לחזק אותם. צריך לעשות כל מה שניתן כדי לחזק ולתת הבנה שהתחלואה גבוהה. צריך לזכור שבסופו של דבר גם באוכלוסייה הכללית והערבית יש מורכבויות, אבל בכל אחת מהן נמצאים עם אצבע על הדופק”.

בנוסף, ציין כי שיעור החולים מעל גיל 60 בחברה החרדית עולה.

בהתייחסו לסגר הנוכחי אמר פרופ’ גמזו: “הסגר אפקטיבי. אנחנו רואים בצורה ברורה פחות תנועה ופחות מגעים. התקהלויות אסורות כמו חתונות ירדו משמעותית”.

הוא הדגיש: “לא רציתי סגר. אבל ברגע שבתי החולים הרימו את הדגל האדום – באותו רגע ביקשתי הטלת סגר. הוא יעיל, אבל האם אנחנו יכולים להגיע לרמת הירידה של פסח? לא, אנחנו לא שם”.

גמזו הגיב לדיווחים כי הישיבות יחזרו לפעילות ב’זמן חורף’: “לימודים הם לימודים. ההחלטה תצטרך להתקבל יחד עם כל הגורמים המעורבים, כרגע מוקדם מדי. אני מתחייב לדבר אחד – אחידות בכל הארץ”.

גמזו נשאל אודות האפשרות שיישאר בתפקידו בעקבות הודעת השר אדלשטיין כי בכוונתו לבקש זאת מגמזו.

“אם שר הבריאות יבקש את זה, אשקול את הארכת תפקידי”, השיב גמזו לשאלה. “אני רוצה לחזור עקרונית לאיכילוב ולמשימות שם ב-1 בנובמבר”.

גמזו שיבח גם את המנכ”ל לשעבר משה בר סימן טוב, בעקבות פרסומים לפיהם נתניהו שוקל למנותו לפרוייקטור הבא – ואמר: “הוא האדם הראוי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות