פרופ’ חזי לוי בנתון מבהיל: החרדים אחראים ל-34% מהתחלואה בקורונה

מנכ״ל משרד הבריאות חושף כי אחד מכל שלושה נבדקים בחברה החרדית - חולה קורונה • "אני מצטער לראות את הטישים, כאילו אין קורונה. התנהגות הזאת פסולה, חוסר אחריות, חוסר ערבות הדדית. את מי אנחנו מסכנים? את המשפחה, את סבא וסבתא"
חרדים 10
י"ב תשרי התשפ"א / 30.09.2020 13:27

מנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ חזי לוי אמר בשיחה עם נציגי כלי תקשורת חרדים – ביוזמת דסק ההסברה החרדי במשרד,  כי המגזר החרדי אחראי ל-34% מהתחלואה בנגיף הקורונה בישראל.

“כרגע יש כ-850 חולים במצב קשה, מתוכם כ-250 מונשמים. התחזית היא עלייה במספר החולים הקשים, בתוך כארבעה ימים-חמישה ימים עד 1000 חולים קשים, ובמקביל גם עלייה בנפטרים.

“אנו מבצעים כ-60 אלף בדיקות ביום, ורואים סדר גודל  של כ-15 אחוז חיוביים, זה מספר מטורף שמבטא את העלייה בתחלואה. אבל בחברה החרדית יש 28.5 אחוז חיוביים. זה כפול מהמגזר הכללי.

“החברה החרדית עושה הרבה בדיקות לשמחתי, אבל לצערי הערים החרדיות יש רמה רמה גבוהה של תחלואה, למשל אלעד, ביתר עילית, מודיעין עילית, בני ברק, עמנואל, ורכסים. מתוך כלל הנדבקים החדשים 34 אחוז מהם חרדים – 1,687 מתוך כ-4,950.

“זה קורה גם בגלל הצפיפות וגם בגלל התפילות. זה דבר שחייב להיות בטיפול וחייבים למצוא פיתרון, למרות שמבחינת תמותה, אחוז המתים במגזר הוא כ-2.5 למיליון נפש, לעומת 2.8 במגזר הכללי ו-4 למיליון נפש במגזר הערבי”.

לגבי עמדתו על אפשרות של חיסון עדר – אמר פרופ’ לוי: “זה לא דבר שאנחנו רוצים לנקוט בו, לא במגזר החרדי ולא בכלל. האם אנחנו כחברה יכולים לספוג תמותה גבוהה ותחלואה גבוהה? אני לא חושב. בנוסף, סקר סרולוגי מראה שמספר הכולל של אלו שחלו, הוא קטן יחסית”.

לגבי החזרה ללימודים, פרופ’ לוי ציין כי קיימת עבודה על בדיקה מחדש של מערך הקפסולות בישיבות, לאור הבעיה במתווה בתקופה האחרונה.

לגבי לימודים בשאר מוסדות החינוך, הוא העריך שהלימודים יחזרו בהדרגה בגילאים הנמוכים, אבל מיד אחרי סוכות בכיתות הגבוהות תהיה למידה מרחוק.

על מי שקיימו אירועים המוניים בניגוד להנחיות, אמר: “אני מצטער על ההפרות האלה. אירועים כמו טישים וחתונות, בניגוד להוראות, זה בעיניי חוסר אחריות וחוסר ערבות הדדית.  את מי אנחנו מסכנים? אנחנו מסכנים את המשפחה, את סבא וסבתא. לכן אנחנו נפגשים עם רבנים בכירים ועם מובילי דעת קהל”.

הוא הוסיף וציין כי הוא מצפה מהמשטרה לאכוף את החוק נגד אלו שמפרים אותו, בכל המדינה, ובכלל גם במגזר החרדי, ובמגזר הערבי.

על השאלה מדוע למרות התחלואה הגבוהה, היה אישור לקיום תפילות בבתי כנסת – השיב: “יותר משני שליש מהציבור התפללו בחוץ. הבנו את קדושת יום כיפור ואת חשיבותו. יש קושי בצום, לכן נתנו מתווה שמגן על בריאות הציבור. המתווה חלף, עכשיו קוראים להתפלל בחוץ”.

היום פורסם כי שני חסידי ברסלב ששבו מאומן התגלו כחולים. כשנשאל האם מנסים להשחיר את פני חסידי ברסלב השיב: “בוודאי שלא. אני הייתי בין אלו שלא תמכו בנסיעה. התקשורת עסקה בכך וגם גם חברי הכנסת ואנשי הציבור ואני מניח שהידיעה הזו היא חלק מהעיסוק בנושא”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מוזר
    30/09/2020 18:25
    אני
  1. המשפט האלמותי והנצחי, “כל ישראל ערבים זה לזה” דאגו מספר קבוצות לרוקן אותו מתוכן ולזרוק אותו לפח, אין למשפט חז”לי מיוחד זה שום משמעות, בדור נמוך וירוד בו אנו חיים, לצערי

  2. חרדים וקורונה
    02/10/2020 04:53
    אלי
  3. החרדים בכלל המציאו את הקורונה. ייצרו אותה בבית הכנסת בסין. משם העבירו אותה בספינת התענוגות מיפן לאיטליה. ומשם הביאו אותה דרך הפיראט האדום למאה שערים..