הרב יאשיהו פינטו הבטיח הצלחה: אלשטיין הפסיד כ-3 מיליארד שקל

הרב יאשיהו פינטו - שנחשב למי שתיווך בעסקת הענק בין נוחי דנקנר ואדוארדו אלשטיין בקבוצת אי.די.בי -  הבטיח, על פי הפרסומים, כי כל מי שישקיע בישראל - "יראה את כספו חזרה ואף יוכפל וישולש" • שמונה שנים אחרי, כותבת שירי חביב ולדהורן ב 'גלובס', הכסף של אלשטיין ירד לטמיון
חרדים 10
י"ב תשרי התשפ"א / 30.09.2020 13:46

כאשר הגיע איש העסקים החרדי אדוארדו אלשטיין מארגנטינה לפני 8 שנים להשקיע בקבוצת אי.די.בי, בישראל, הוא תלה תקוות גדולות בהבטחות של רבי יאשיהו פינטו.

על פי הפרסומים אז, הרב פינטו  – שנחשב למי שתיווך בעסקת הענק בין נוחי דנקנר ואלשטיין – הבטיח כי כל מי שישקיע בישראל “יראה את כספו חזרה ואף יוכפל וישולש”.

זה לא קרה. למעשה, ממש ההיפך קרה.

במאמר שפרסמה היום (רביעי) שירי חביב ולדהורן  בעיתון ‘גלובס’, היא כותבת: “קשה לחשוב על איש עסקים שהפסיד כאן כל כך הרבה בזמן כה קצר כמו אדוארדו אלשטיין – כ-3 מיליארד שקל בפחות משבע שנים שבהן שלט בקבוצת אי.די.בי. את השליטה באי.די.בי, נזכיר, רכש אלשטיין במהלך שנת 2014 במסגרת הסדר חוב בחסות ביהמ”ש, כשכבר אז היה מצבה בכי רע, עם חבות של מיליארדי שקלים למחזיקי האג”ח.

“אז מה הוביל את הפיננסייר המנוסה מארגנטינה לשרוף סכום כה גדול על השקעה שכעת הוא מסולק ממנה בבושת פנים?” שואלת חביב ולדהורן.

והיא מסבירה: “כשאלשטיין נכנס לראשונה, בשנת 2012, להשקעה בקבוצת אי.די.בי – אז כשותף של בעל השליטה הקודם נוחי דנקנר בחברת גנדן – הוא בוודאי קיווה שברכתו של הרב יאשיהו פינטו, מי שנחשב למתווך בעסקה בין השניים, תתגשם. הרב פינטו הבטיח לאלשטיין, על פי הפרסומים, כי כל מי שישקיע בישראל – “יראה את כספו חזרה ואף יוכפל וישולש”.

אלא שחביב ולדהורן מדגישה: “בדיוק שמונה שנים אחרי, ולמרבה צערו של אלשטיין, כספו – כאמור כ-3 מיליארד שקל שהשקיע במשך תקופתו באי.די.בי – לא הוכפל ולא שולש, אלא ירד לטמיון”.

הכותבת מציינת, כי “לא מדובר בתופעה חדשה, ובשנים האחרונות נודע על עוד מקרים שבהם אנשי עסקים הסתמכו על המלצות עסקיות שהגיעו מכיוונם של רבנים. כך לדוגמה, בשנת 2010 יצאה פמליה של הרב פינטו להילולה בבולגריה – שבעה מטוסים ובהם 1,600 חסידים, סלבריטאים ואנשי עסקים.

“אחד מהם היה אילן בן דב, מי שהיה אז בעל השליטה בחברת התקשורת פרטנר. “הרב הוא שותף סוד. הוא חבר, הוא יועץ והוא חכם”, אמר בן דב לכתב ‘גלובס’ שהתלווה לנסיעה.

“לשאלה האם הרב מייעץ לו ברמה העסקית השיב: ‘לא ברמה היומיומית. באופן חד-משמעי, לפני רכישת פרטנר הוא נתן לי ברכה’. ‘הוא אמר לך ‘לך על זה’?’ הקשה הכתב (לי-אור אברבך) ובן דב השיב: ‘ממש ככה'”.

חביב ולדהורן מזכירה כי “גם נוחי דנקנר, מי שבסופו של דבר איבד את השליטה באי.די.בי לטובת אדוארדו אלשטיין וישב בכלא, ידוע כמי שמעריך ומתייעץ עם רבנים.

“הרבנים המייעצים נהנים במקרים רבים לא רק מהיוקרה שמתלווה לייעוץ לעסקאות גדולות אלא גם לתרומות נאות מהחברות שבהן שולטים אנשי העסקים האלה לעמותות הקשורות לרבנים”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שירי ולדהורן כותבת... מי ישמע מי היר ומה היא יודעת
    04/10/2020 08:59
    שו הדה?
  1. מאיפה כל המידע שאתם מפרסמים על פי שירי ולדהורן , כתבת זוטרה בגלובס , כבר קבעתם עובדה כאילו אתם בסוד העניינים. לשון הרע מתחילה ועד סוף

  2. לכתבת מ'גלובס'
    04/10/2020 11:45
    איתן
  3. כדי להצליח בעסקים לא מספיק עצה וברכה מרב גדול ככל שיהיה…
    יש עוד מרשמים שנצרכים להצלחה, זהירות מלקיחת ריבית/גזל/הונאה וכו’,
    וחוץ מכל זה הצלחה היא לאו דוקא להרוויח במידי…לפעמים ההפסד מסתבר יש בו גם רווח בטווח ארוך…

  4. פינטו גאון
    05/10/2020 12:03
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. היכולת שלו לתעתע בכל כך הרבה אדיוטים היא לא תיאמן
    רק לאחרונה החוזה עתידות הזה קבע שבמוצאי יום כיפור תהיה סערה גדולה בעולם…קרה משהו ? כמובן שלו ומה מעריציו השוטים אומרים ?
    כבוד הרב ביטל את הגזירה…וואלללה

  6. פחח רב עלק,
    08/10/2020 02:35
    שופט בדימוס
  7. צריך להיזהר מכל הנוכלים והרמאים כל תרבות הבאבות זה שרלטנות אחת גדולה,חכם עיניו בראשו לא מתקרב אליהם, צריך מודעות להזהיר אנשים תמימים, בסוף הם נתפסים או על כספים הוא על מעשים מגונים בנשים, הציבור צריך לדעת שאין להם שום שייכות לדרך התורה והמצוות,בעולם החרדי הם בדיחה!