חמאס מאיים: נחדש הירי ביום שישי. ישראל: נמשיך בהפוגה

רשת החדשות אל-ערבייה דיווחה כי המשלחות הישראלית והפלסטינית הסכימו על הארכת הפסקת האש בשלושה ימים נוספים • הזרוע הצבאית של הארגון הודיעה כי כשיפקעו 72 שעות ההפוגה ביום שישי, תשוב לשגר רקטות: "האצבע שלנו על ההדק"
י"א אב התשע"ד / 06.08.2014 22:32

 משלחת מטעם חמאס אמנם מנהלת מגעים בלתי-ישירים עם ישראל בקהיר על הפסקת אש, אך אנשי הזרוע הצבאית של הארגון, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הודיעו הערב (רביעי) כי אנשי הזרוע ופעילי הג’יהאד האיסלאמי נערכים לחדש את הירי ביום שישי בבוקר, מיד עם פקיעת 72 השעות שהוקצבו להפסקת האש. כך דיווח בסוכנות הידיעות של חמאס ‘א-רסאלה’ מפי גורם בכיר.

ההודעה מהווה ניסיון להביא לוויתורים מצד ישראל במשא ומתן המתנהל בקהיר.

קודם לכן דיווחה רשת החדשות אל-ערבייה, כי שתי המשלחות – הישראלית והפלסטינית – הסכימו על הארכת הפסקת האש בין ישראל לעזה בשלושה ימים נוספים.

גורם בכיר בארגון הגיב על כך לרשת אלג’אזירה: “אנחנו לא מקבלים מענה לדרישותינו והאצבע שלנו על ההדק”.

גם סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, הנמצא בקהיר, הודיע בטוויטר: “אין הסכם להארכת הפסקת האש”.

לפי הדיווחים, מצרים קיבלה את הערותיה של המשלחת הישראלית על הדרישות שהציגה המשלחת הפלסטינית. לא ברור עדיין מהן הדרישות.

על פי ההסכם המתרקם – מעבר רפיח, החוליה החלשה בהסכם, ייפתח בהשגחת כוחותיו של אבו מאזן. זוהי הפשרה לה הסכימו על פי פרסומים שונים בכלי התקשורת הערביים חברי המשלחת הישראלית.

במצרים שוהים כעת 5 חברי משלחת ישראלית בראשה עומד ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון עמוס גלעד. במשלחת גם שני קצינים בכירים, בהם מתאם הפעולות בשטחים אלוף יואב מרדכי. השליח המיוחד של ראש הממשלה יצחק מולכו, שעל פי דיווחים שונים היה צפוי להשתתף בשיחות, אינו בין חברי המשלחת.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות