“התחושה קשה, בסוף זה פגש גם אותי”: סגן ראש העיר נדבק ומספר

סגן ראש העיר ירושלים נדבק, ככל הנראה, במניין מצומצם בו התפלל בראש השנה • "אני לא רואה מקום אחר שבו יכולתי להידבק, למרות ששמרנו על כל ההנחיות. גם מי שמקפיד לא חסין"  • הוא מתאר את ההרגשה לאחר שנדבק: "חלש מאוד, חום, שיעולים וכאב בעצמות"
אריה ריבקינד
י"ב תשרי התשפ"א / 30.09.2020 00:56

סגן ראש העיר ירושלים ומחזיק תיק חינוך, אברהם בצלאל, שנמצא היום (שלישי) חיובי לנגיף הקורונה, מספר על התחושות הקשות והחשש מהידבקות משפחתו בנגיף.

הוא קורא לציבור להישמע להוראות: “יש פה מגיפה קשה וחייבים להתעורר”.

בצלאל מספר שהחל להרגיש חולשה וכאבים בעצמות במהלך תפילות יום כיפור, אולם סבר כי מדובר בתופעות של הצום. “חשבתי שהכאבים בפרקים מגיעים מהמאמץ שבתפילה והצום יחד, בהמשך התחיל גם שיעול. הבן שלי משבת לא הריח. כמובן שהוא נשאר בבית ושמר על בידוד. לאחר שהרגשתי את התסמינים, החלטתי שבמוצאי יום כיפו,ר כשהבן שלי הלך לבדיקה, אני גם אבדק, רק כדי לשלול את האפשרות שאני חולה”.

סגן ראש העיר אומר שככל הנראה נדבק במניין מצומצם בו התפלל בראש השנה: “אני לא רואה מקום אחר שבו יכולתי להידבק, למרות שבמניין שבו התפללתי שמרו על כל ההנחיות, כולל הקפדה על מרחקים ומסיכות כל התפילה”.

הוא מציין שנהג להקפיד בחומרה על הכללים ובכל אופן הוא נדבק: “חייבים להקפיד על הכללים, אבל גם מי שמקפיד – אינו חסין”.

בצלאל, שפעיל מאוד בעירייה, נפגש עם אנשים רבים במהלך עבודתו, אך לדבריו הוא הקפיד מאוד על ההנחיות, כך שרק בודדים ייכנסו לבידוד.

מי שיצטרכו להיכנס לבידוד הם סגני ראש העיר יוסי דייטש וישראל קלרמן, בשל העובדה שישבו לצדו במועצת העיר. כמו כן, הוא נפגש בישיבת הסיעה עם חבר המועצה שמואל מרציאנו ששוהה כעת בחו”ל. הוא אמנם נפגש גם עם סגן ראש העיר צביקה כהן, אך בשל העובדה שהוא כבר חלה בקורונה, ככל הנראה הוא לא יצטרך להיכנס לבידוד.

סגן ראש העיר  מתאר את ההרגשה לאחר שנדבק: “ההרגשה לא כל כך טובה, אני חלש מאוד, בשעות האחרונות עלה לי החום, ואני חווה תופעות כמו שיעולים וכאב בעצמות”.

לדבריו, “התחושה שאתה עדיין לא יודע האם המשפחה והילדים שלך נדבקו או לא היא כשלעצמה קשה, זה מצב לא נעים שאף אחד לא רוצה לעבור אותו”.

שיחה עמו הוא מספר: “הטלפון לא מפסיק לצלצל, אנשים ממשיכים לפנות כדי שאדאג להם לפינוי למלונית, כאילו שאני לא נמצא במצב הזה. בתפקיד הזה אין באמת חופש…

“הקב”ה נתן לי להרגיש איך שהאנשים שפונים אליי מרגישים, כדי שאדע מה הם צריכים”.

לגבי האפשרות שהוא עצמו יתפנה למלונית, הוא אומר כי המהלך תלוי בתוצאות הבדיקות של בני משפחתו: “האמת שהתלונות על המלוניות לא עושות חשק להתפנות לשם, אבל נראה איך הסיפור התפתח”.

המסר שלו: חייבים להקפיד בחומרה על ההנחיות כמו שחברי מועצת חכמי התורה בראשות מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן הורו בנחרצות “לקיים את כל התפילות במחרב הפתוח, ואין לקיים כלל התפילות במקומות סגורים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רפואה שלימה, הבן אדם צדיק אמיתי
    30/09/2020 19:59
    ח.א.
  1. עוזר לכל אחד