‘הפלג’ יצא להפגין והכריז מלחמה: ‘לא תסגרו לנו את בתי הכנסת’ I צפו

חיים טוויל
|
י"א תשרי התשפ"א / 29.09.2020 20:36
‘הפלג הירושלמי’ במודיעין עלית מכריז מלחמה אחרי ש”כוחות משטרה פרצו לבית המדרש, וגררו בברוטליות 7 מחשובי הלומדים למעצר” • מאות מפגינים יצאו לרחוב ראשי בעיר עם שלטים: “רק גדולי התורה הם שיקבעו את המותר והאסור” ו”אל תתערבו באורחות חיינו!” • שניים נעצרו

אחרי הפשיטה של המשטרה על בית הכנסת: מאות מאנשי ‘הפלג הירושלמי’ יצאו הערב (שלישי) להפגין נגד סגירת בתי הכנסת בשל מגפת הקורונה.

המשטרה עצרה שני מפגינים שחסמו כבישים.

ההפגנה החלה לאחר שרבני ‘הפלג’ במודיעין עילית הודיעו הערב: “בשליחות גדולי התורה, אסור לשתוק לנוכח החרפה הבוקר בשכונת נאות הפסגה, בבית המדרש הגדול ‘בית שמואל’, כשכוחות משטרה פרצו לבית המדרש, וגררו בברוטליות 7 מחשובי הלומדים למעצר”.

בעקבות  הקריאה יצאו מאות תושבים להפגנה ברחוב חפץ חיים “להודיע קבל עם ועולם שבית הכנסת הוא הצורך החיוני ביותר, וכי לא יתכן שגורמי ממשל שאין להם זיקה לדת יסגרו את בתי הכנסת”.

צילום: צביקה גולובנציץ

המוחים הכריזו: “אל תתערבו באורחות חיינו!”, “רק גדולי התורה הם שיקבעו את המותר והאסור”, “התורה והתפילה הם מה שמגנים על העולם ומונעים מחלות”.

גורמים בפלג הירושלמי הצהירו הערב, כי זו רק ההתחלה, וכי “יש כוונה להרעיש עולם ומלואו, עד שיחדור המסר הברור שאין להם את הכח והאפשרות לגעת במקומות הקדושה.

“עם ישראל כולו עמד רק אתמול ביום הכיפורים וזעק ‘שמע ישראל’ ואין יהודי שלא הבין כמה בתי הכנסת חיוניים. ניאבק על פתיחת בתי הכנסת גם בחג הסוכות ובשמחת תורה”.

כוחות משטרה הגיעו אל זירת ההפגנה וניסו לפזר את המוחים. אולם ההפגנה יצאה משליטה, והמוחים התקדמו לכיוון היציאה מהעיר – וחסמו את הכביש המוליך מצומת שילת אל העיר.

מהמשטרה נמסר: “מתקיימת הפגנה במודיעין עלית בהשתתפות של מאות מפגינים החוסמים את צירי התנועה. כוחות משטרה פועלים במקום לפיזור ההפגנה. עד כה נעצרו שני מפגינים בחשד להפרת הסדר הציבורי”.