החוק שמגביל הפגנות אושר לשנייה ושלישית: ייכנס לתוקף כבר בחצות

הח"כים בוועדת החוקה הסירו את ההסתייגויות, והחוק יעבור למליאה • "מצב החירום" שמגביל את ההפגנות והתפילות ייכנס לתוקף בחצות בכפוף לאישור הכנסת • ניתן יהיה להגביל את היציאה של אדם להפגנה עד 1000 מטר
יוני גרין
י"א תשרי התשפ"א / 29.09.2020 15:36

ועדת החוקה אישרה היום (שלישי) לקריאות 3-2 את התיקונים ל”חוק הקורונה הגדול”.

החוק ייכנס לתוקפו הלילה בחצות – בכפוף לאישור המליאה – ובמועד זה תיכנס לתוקף הכרזה סטטוטורית על “מצב חירום מיוחד”, כפי שמוצע בחוק.

הממשלה תוכל להכריז על “מצב חירום מיוחד בשל נגיף הקורונה” למשך שבוע, אם שוכנעה בהתפשטות רחבה של הנגיף הגורמת לפגיעה חמורה בבריאות הציבור ובתנאי שתקנות הסגר עומדות בתוקף.

את ההכרזה תוכל הממשלה להאריך לתקופות נוספות של שבוע עד סך הכל 21 ימים, והיא תובא לוועדת החוקה בסמוך להחלטה על ההארכה, והוועדה תוכל לבטל את ההכרזה בדיעבד.

הממשלה, באישור ועדת החוקה, יכולה להאריך את ההכרזה לתקופות נוספות של שבועיים כל עוד תקנות הסגר בתוקף.

הממשלה נענתה לדרישת יו”ר הוועדה ח”כ יעקב אשר, לפיה גם ב”מצב חירום מיוחד” שיוכרז בעת סגר לא ניתן יהיה למנוע לחלוטין תפילות, הפגנות או טקס דתי, אך ניתן יהיה לקבוע הגבלות על ההתקהלות בהם, לרבות הגבלה על מספר המשתתפים.

כמו כן ב”מצב חירום מיוחד”, ניתן יהיה להגביל את היציאה של אדם להפגנה עד למרחק המותר ליציאה ממקום המגורים, העומד בתקנות הנוכחיות על 1000 מטר.

9 ח”כים תמכו בחוק: חברי הכנסת יעקב אשר והח”כים טלי פלוסקוב, עמית הלוי, עוזי דיין, איתן גינזבורג, עינב קאבלה, מיכל וונש, תהלה פרידמן, ומיכאל מלכיאלי.

6 ח”כים התנגדו: יואב סגלוביץ’, מאיר כהן מיש עתיד תל”ם, אוסאמה סעדי, וליד טאהא מהרשימה המשותפת, אלי אבידר מישראל ביתנו, וניצן הורוביץ ממרצ.

הדיון התרחש עימות סוער בין ח”כ שלמה קרעי מהליכוד לח”כ אלי אבידר מישראל ביתנו.

“החוק לא עבר, אבל מפגינים נעצרו באלימות ובאופן לא חוקי מחוץ לכנסת”, אמר ח”כ אבידר.

ח”כ קרעי הגיב: “הייתי עוצר גם אותך”.

אבידר השיב לו: “אתה חבר במשפחת פשע, פושטק קטן. אתה אפילו לא עבריין צעצוע. זה חובש כיפה? המשפחה שלך מתביישת בך”.

מאוחר יותר כשח”כ קרעי הציג הסתייגות, הוסיף אבידר: “תצטרף לאנריכיסטים של עוצמה יהודית, אתה ליצן אנרכיסט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות