אדלשטיין: חד משמעית, אין שום תסריט שבעוד 10 ימים הסגר יוסר

חרדים 10
|
י"א תשרי התשפ"א / 29.09.2020 11:31
היציאה מהסגר הנוכחי תיעשה באופן אחראי, מתוך תהליך הפקת הלקחים מהסגר הראשון: “לא יעזרו שום לחצים, הפתיחה של המשק ושל כל מרקם החיים שלנו תהיה הדרגתית” • “לא נתקלתי בשום מדינה שבה ראש הממשלה לקח את הקורונה וזרק אותה לים”

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הבוקר (שלישי), בראיון לרשת ב, כי הסגר המלא שהוטל בערב החג לא יסתיים בעוד עשרה ימים.

“הסגר לא יוסר – חד-משמעית. אין שום תסריט שבעוד עשרה ימים אנחנו מרימים את הכל ואומרים ‘הכל נגמר, הכל בסדר'”.

שר הבריאות הוסיף, כי גם אם יתרחשו עד אז שינויים לטובה כאלו או אחרים, מתוך תהליך הפקת הלקחים מהיציאה מהסגר הקודם, היציאה מסגר הנוכחי תיעשה באופן הדרגתי ואחראי. “לא יעזרו שום לחצים, הפתיחה של המשק ושל כל מרקם החיים שלנו תהיה הדרגתית”.

הוא התייחס להערכת ראש הממשלה לפיה מספר החולים הקשים יגיע ל-1,500. “אני מקווה שלא נגיע לשם אבל בהחלט המערכת נערכת גם לתסריטים קשים”.

לשאלה על המשך ההפגנות נגד ראש הממשלה – ענה: “זה ייגמר בעוד אלפי חולים ובעוד חולים קשים בבתי חולים. כולנו צריכים לגלות אחריות, לא יקרה כלום אם אנשים ימצאו דרכים אחרות למחות. זאת זכותם אבל אפשר לעשות את זה גם בלי להתקהל ולעבור על כל הכללים”.

שר הבריאות התייחס גם לפרסומים לפיהם ממונה הקורונה פרופ’ רוני גמזו התנגד להחמרת הסגר.

אדלשטיין אמר כי בדיון בקבינט הקורונה נשאל גמזו אם מבחינה אפידמיולוגית היה מעדיף סגר כללי. לדבריו, גמזו השיב: “חד משמעית כן”, והוסיף: “כמה שיותר סגור כך המספרים יורדים יותר מהר”.

באשר לפרישתו הצפויה של גמזו מתפקידו בעוד כארבעה שבועות, אמר שר הבריאות כי גמזו עושה את עבודתו נאמנה וכי אם הוא לא יישאר מעבר ל-1 בנובמבר “נצטרף למצוא פרוייקטור שימשיך את עבודתו”.

אדלשטיין הוסיף כי ראש הממשלה מעורב בכל נושא המאבק בקורונה. “לומר לך שהכול נעשה ב-100% ואין לנו על מה להתחרט? אני הראשון שיגיד לך שיכול להיות שאת חלק מההחלטות אפשר היה לקבל אחרת”, אמר שר הבריאות.

הוא הוסיף: “אנחנו לומדים לקחים ועושים את כל המאמצים כדי לא לחזור על טעויות העבר”.

הוא דחה את הטענה לפיה ראש הממשלה נכשל בטיפול בקורונה ואמר, כי לא נתקל בשום מדינה שבה ראש הממשלה “לקח את הקורונה וזרק אותה לים”.