אלוף מיל’ רוני נומה מודאג: 10,000 תלמידי ישיבות לא מוכנים להיבדק

הממונה על המאבק בקורונה בחברה החרדית: "זה מאד מאד מטריד אותי, הם הבעיה המרכזית, אותם עשרת אלפים שלא שיתפו ולא משתפים פעולה. אין לנו שום שליטה או מידע עליהם. אני חושש מהיציאה שלהם הביתה"
חרדים 10
י"א תשרי התשפ"א / 29.09.2020 12:12

הממונה על המאבק בקורונה בחברה החרדית, אלוף במילואים רוני נומה, הביע הבוקר (שלישי) דאגה מחוסר שיתוף הפעולה של אלפי תלמידי ישיבות שהורשו לשוב לבתיהם לאחר חודש וחצי בישיבות סגורות.

אמש, בצאת יום הכיפורים, הותר לכ-40 אלף תלמידי ישיבות, שהחלו את ‘זמן אלול’ בסוף חודש אב, לצאת לחופשה.

בשיחה עם ‘כאן חדשות’ אמר האלוף נומה כי כעשרת אלפים מהתלמידים לא מוכנים לעבור בדיקה – וכלל לא ברור כמה מהם נדבקו בנגיף וכמה צריכים לשהות בבידוד.

“זה מאד מאד מטריד אותי, הם הבעיה המרכזית, אותם עשרת אלפים שלא שיתפו ולא משתפים פעולה”, אמר נומה. “אין לנו שום שליטה או מידע עליהם. אני חושש מהיציאה שלהם היום הביתה”.

לדבריו, מתוך 40 אלף תלמידי הישיבות הגבוהות, 30 אלף משתפים פעולה עם המתווה המיוחד שנבנה עבורם.

“הפקנו לקחים אחרי ליל הסדר, הם לא יצאו הביתה 47 יום. הם חיים בקפסולות ועברו בדיקות. מי שהיה במגע עם חולה והתגלה חיובי בימים האחרונים – יועבר לישיבות שהוסבו למלוניות או ישארו בישיבות שלהם עד אחרי חג הסוכות. מי שבריא ייצא הביתה”.

בתוך כך, משטרה ביצעה הלילה מבצע אכיפה בבני ברק למפירי הנחיות הקורונה. בין היתר, נרשמו עשרות דוחות למפירי סגר, לצעירים שלא עטו מסכות בציבור ולא שמרו על מרחק של שני מטרים זה מזה.

חסידי ויז’ניץ, שקודם לכן חגגו ב’טיש’ שהתקיים בבית המדרש בניגוד לכל ההנחיות, נתפסו ממתינים לאוטובוסים בצפיפות וללא מסכות. שוטרים גם עלו לאוטובוסים בעיר וחילקו עשרות דוחות למפירי הנחיות הקורונה.

בשל ה’טיש’, נציג חסידות ויזניץ’ נקנס ב-5000 ש”ח.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות