לראשונה: שיעור מתים לנפש בישראל עוקף את של ארה”ב

בישראל עומד שיעור הנפטרים היומי על כ-3.7 מקרים למיליון איש, בעוד שבארה"ב - המובילה בעולם בכמות המתים ישנם כ-2.3 מקרים למיליון בני אדם • ישראל מובילה גם במספר החולים החדשים ליום בממוצע שבועי ביחס לאוכלוסייה • לפי הדוח, יותר מרבע מהנבדקים במגזר החרדי  חיוביים
חרדים 10
י"א תשרי התשפ"א / 29.09.2020 10:45

דו”ח של אגף המודיעין בצה”ל ומרכז הידע הלאומי למאבק בקורונה שמתפרסם הבוקר (שלישי) מציג נתונים מדאיגים באשר למצב התחלואה בנגיף הקורונה בישראל.

על פי הדו”ח, מספר החולים החדשים ליום בישראל ממשיך להיות הגבוה בעולם ביחס לאוכלוסייה, ולראשונה ישראל עוקפת את ארצות הברית במספר המתים ליום מקורונה ביחס לגודל האוכלוסייה.

נכון להבוקר (שלישי), מניין הנפטרים בישראל עומד על 1,507 בני אדם, ורק בחודש האחרון הוא זינק בכ-500.

שיעור הנפטרים היומי בישראל מקורונה עומד על כ-3.7 מקרים למיליון איש, בעוד שבארה”ב הנתון הוא כ-2.3 מקרים למיליון בני אדם. בצרפת השיעור הוא מקרה מוות אחד למיליון איש, ובמדינות אחרות כמו בריטניה, דרום קוריאה, איטליה ואוסטריה – השיעור אף נמוך מכך.

מומחי אגף המודיעין מזהירים, כי המגפה מתפשטת בקצב עלייה מהיר בחודש האחרון. “קצב זה משקף עלייה רחבה בתחלואה בכלל האוכלוסייה ובכל המגזרים ברמה הארצית, ומושפע רק חלקית מהגדלת היקף הבדיקות”.

עוד צוין בדו”ח כי פתיחת מערכת החינוך בישראל גרמה להתפשטות התחלואה בקרב בני הנוער ובכלל האוכלוסייה.

מספר החולים במצב קשה כתוצאה מנגיף הקורונה ממשיך לעלות באופן תלול, עלייה של כ-70% בחודש האחרון ויותר מפי עשרה בשלושת החודשים האחרונים.

מספר החולים הקשים עומד הבוקר על 756 איש, לעומת 660 לפני שבוע.

”על פי הגידול לאחרונה במקרה ההדבקה החדשים ובפרט המשך העלייה במקרי ההדבקה בקרב בני 60 ומעלה, נראה כי הוא צפוי להמשיך לגדול משמעותית בתקופה הקרובה”, אומרים מומחי אמ”ן.

הם מתריעים: חלק מבתי החולים מתקרבים אל סף הספיקה שלהם.

לפי הדוח, יותר מרבע מהנבדקים במגזר החרדי  הם חיוביים לנגיף.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות