מנהל מחלקת הקורונה: “משהו קרה. משחררים חולים כדי לפנות מקום”

בבית החולים איכילוב מדווחים על תפוסה של 95% במחלקת הקורונה: ממש בימים האחרונים התפוסות פה עלו" • הפיתרון: שחרור חולים למסגרות רפואיות אחרות ולמלוניות
חרדים 10
י"א תשרי התשפ"א / 28.09.2020 23:03

ד”ר גיא חושן, מנהל מחלקת הקורונה של בית החולים איכילוב,  אמר בראיון לחדשות 12, כי במרכז הרפואי מרגישים היטב את הזינוק בתחלואה בנגיף.

“אנחנו באחוזי תפוסה גבוהים יותר מהשגרה, סביב 95%. המאמץ בהחלט הולך ומתגבר. מספר החולים הקושים עלה וגם מספר המונשמים, ואנחנו מרגישים את העומס פה. רבים מהחולים הם בני 70-60 או מבוגרים יותר, ומיעוטם צעירים מכך. אנחנו רואים חולים קשים ומורכבים”, אמר ד”ר חושן.

לדבריו, “משהו בהחלט קרה. ממש בימים האחרונים התפוסות פה עלו. אנחנו רואים גם עלייה בכמות הפונים ונדרשים ממש להילחם על פינוי ושחרור של חולים למסגרות השונות, למלונות. אנו עושים עבודה אינטנסיבית מול פיקוד העורף והחמ”לים של משרד הבריאות, וממש נאבקים על שחרורים כדי לפנות מקומות לחולים הבאים שמגיעים”.

הוא הוסיף: “אחת הסיבות שאני נמצא פה בשעה הזו היא לשחרר עוד חולים למסגרות שונות שאינן בית החולים, כדי לפנות מקום. נוסף על כך, בימים הקרובים תיפתח מחלקת קורונה נוספת.

“רק לפני כמה ימים הפכנו את מחלקת הטיפול הנמרץ שלנו למחלקת טיפול נמרץ קורונה שמכילה כ-18 מיטות, ואנחנו מתכננים לפתוח מחלקה נוספת בשבועיים הקרובים, כך שבית החולים בהחלט נערך לקראת הגדילה בתפוסות של חולי הקורונה”.

לשאלה כיצד ההתמודדות משפיעה על החולים האחרים – ענה: “זה אתגר גדול מאוד שאנחנו מתמודדים איתו. המטרה והמדיניות שלנו הן לנסות ולהמשיך להפעיל את כל הפעילות האלקטיבית והלא אלקטיבית שאיננה קורונה של בית החולים.

“כל עוד אנחנו מסוגלים לתת את השירות הזה אנחנו ניתן אותו. מחר בבוקר נראה איך אנחנו מתמודדים, אבל כרגע אנחנו בהחלט ערוכים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות