אחרי חודש וחצי בקפסולה: מתווה החזרה הביתה של בחורי הישיבות

בחורי ישיבות חולים או חייבי בידוד לא ישובו לבתיהם לאחר יום כיפור, וישהו בישיבות שהוגדרו כמלוניות קורונה • "בישיבות שפעלו שלא ב'מתווה הקפסולות' יבוצעו בדיקות בשלישי ורביעי - ועד לקבלת התוצאות הבחורים לא ישוחררו לבתיהם" • חברון הופכת למלונית קורונה
יוסף גרינבוים
י"א תשרי התשפ"א / 28.09.2020 21:15

ערב החג קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו התייעצות טלפונית ממושכת עם השר יולי אדלשטיין והאלוף מיל’ רוני נומה – ממונה הקורונה במגזר החרדי – על סדר החזרת בחורי הישיבות לבתיהם באופן בטוח, עם תום ‘זמן אלול’.

מטעמו של רוני נומה נמסר:

“בהתאם לסיכום מול הישיבות שפעלו לפי מתווה הקפסולות עם דסק החרדים, בוצעו בדיקות ומי שנמצאו חולים או חייבי בידוד לא ישובו לבתיהם לאחר יום כיפור, וישהו בישיבות שהוגדרו כמלוניות קורונה או ‘ישיבות המשך'”.

הבחורים שנמצאו שליליים ישוחררו לבתיהם בהסעות מיוחדות.

נומה הוסיף: “בישיבות הפועלות שלא במסגרת מתווה הקפסולות אנו מתכוונים לבצע בדיקות במהלך הימים שלישי ורביעי – ועד לקבלת התוצאות אין לשחרר את הבחורים לבתיהם”.

יצוין, כי ישיבת חברון, שהצליחה לשמור במשך חודש וחצי על אפס נדבקים מבין 1,200 בחורי הישיבה, תהפוך במוצאי כיפור למלונית קורונה כאשר מאות חולים ממספר ישיבות יובאו למקום – בעוד תלמידי יוסעו לבתיהם.

מדובר במתחם מגודר שיאפשר שליטה על הכניסות והיציאות, וגם יאפשר לבחורים שישהו בישיבה מרחב מחייה סביר.

עם זאת, כבר עתה ברור כי מתווה הקפסולות בישיבות קרס ולא ניתן יהיה להפעילו לאורך ‘זמן חורף’, שכן מרבית הישיבות לא עמדו בו והישיבות כמעט יחידות שהצליחו לצלוח את המתווה היו חברון ו’יד אהרן’, שם שמרו על אפס נדבקים, אבל המחיר הנפשי של התלמידים, כפי שדווח בחרדים 10,  היה קשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות