הפרשן מספר 1 בעולם הערבי לענייני סוריה: אסד שוקל מו”מ עם ישראל

הפרשן המוביל בעולם הערבי דיווח בעיתון הסעודי אל-שארק אל-אווסט שאסד שוקל לחדש את השיחות עם ישראל • הרעיון: לחתור בחסות משותפת רוסית-אמריקנית לתהליך חדש של מו"מ
חרדים 10
ט' תשרי התשפ"א / 27.09.2020 12:30

הפרשן מספר 1 בעולם הערבי לענייני סוריה, איבראהים חמידי, אומר במאמר שפרסם בעיתון הסעודי אל-שארק אל-אווסט, כי הנשיא אסד ויועציו שוקלים את הכדאיות של יוזמה לחידוש המשא ומתן עם ישראל.

לפי דיווח של הפרשן אהוד יערי בחדשות 12, חמידי מזכיר כי בכל פעם שסוריה נקלעה למצוקה קשה, בחרו גם הנשיא חאפז אל-אסד וגם בנו בשאר, לפתוח בשיחות עם ישראל במטרה להגיע לוושינגטון דרך השער של ירושלים.

לדבריו, סוריה שרויה עכשיו במשבר חמור, הן בגלל ההדרדרות המהירה של המשק המקומי, הקטטות הבלתי פוסקות בין ראשי הצבא וחבורת אנשי העסקים המקיפה את אסד וגם בגין הקיפאון בזירת הלחימה, בהתבססות הטורקית בצפון המדינה, ובהתגבשות של הסכם אחדות בין הסיעות היריבות של הכורדים בשטחים שממזרח לנהר פרת, בחסות האמריקנים.

חמידי אומר שבהתייעצויות בדמשק, עלה הרעיון לחתור בחסות משותפת רוסית-אמריקנית לתהליך חדש של משא ומתן.

אהוד יערי מדגיש שחמידי הוא בעל מקורות טובים מאוד זה שנים רבות בצמרת המשטר הסורי.

מן המאמר עולה שאין החלטה בדמשק בשלב זה האם לבצע תפנית חדה בכיוון זה וכרגע מדובר רק במחשבות ראשוניות. חמידי מציין שאסד ער לעובדה שהנשיא טראמפ הכיר כבר בריבונות ישראל על הגולן, אבל מהרהר באפשרות שהנשיא פוטין ימצא נוסחה יצירתית של אבחנה בין שליטה ביטחונית בפועל לבין ריבונות פורמאלית.

יערי מזכיר שבתוך מערכת הביטחון הישראלית ובמכוני מחקר שונים בארץ דובר באחרונה על היתרונות והחסרונות של הידברות עם אסד כאמצעי לחולל היפרדות של סוריה מאירן ולגרום לעזיבת היועצים האירניים והמיליציות שלהם מן המדינה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות