נתניהו מודה: “נעשו טעויות, פתיחת מערכת החינוך ואולמות השמחות”

ראש הממשלה קורא לציבור המתפללים להימנע מלהגיע לבתי הכנסת ביום הכיפורים • "אנחנו בשעת חירום לאומי, כולנו צריכים להתגייס יחד כדי לנצח"
אריה ריבקינד
ט' תשרי התשפ"א / 26.09.2020 21:29

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב (מוצאי שבת) סרטון בו הסביר כי יש צורך בסגר מלא.

נתניהו הודה: “האם נעשו טעויות בדרך? בוודאי. ההחלטה שלנו לפתוח את אולמות השמחות הייתה מהירה מדי, אולי גם ההחלטה לפתוח את כלל מערכת הלימודים”.

הוא הוסיף: “אנחנו בעיצומה של מלחמה עולמית במגפה עולמית. בגל הראשון היינו בין המדינות הראשונות לסגור את השמיים ולהטיל סגר כללי על המדינה. בגל השני מדינות כבר עשו סגרים גדולים על מחוזות נרחבים בתוכן. אנחנו המדינה הראשונה שעושה סגר כללי על כלל המדינה. אני צופה שעוד מדינות יבואו בעקבותינו”.

הוא הסביר: “אנחנו פועלים בשלושה שלבים: שלב ראשון – סגר; שלב שני – שגרת קורונה עם בדיקות מהירות; שלב שלישי – חיסון. השלב של הסגר הוא קשה, אני יודע את זה, אבל אין ברירה. יש לנו כ-1,400 מתים, חולים קשים, בתי החולים נאנקים, צעירים שנדבקים ויהיו אחר כך עם תופעות לוואי לכל החיים – ולכן צריך לפעול.

“שמענו את המומחים, היו כאלה שאמרו שאפשר להשאיר כלכלה פתוחה. לדעתי – וברוב קולות השרים הסכימו איתי – זה לא נכון, צריך סגר מלא. ההחלטה הפופוליסטיות בכנסת לבטל את ההגבלות שהטלנו (הממשלה) לאחר שראינו שהתחלואה עולה שגויה לחלוטין”, ציין.

נתניהו תקף שוב את “מקהלת ‘הכל סבבה’, שאמרה כל ערב באולפנים שהקורונה היא שפעת עם יחסי ציבור ולא צריך לציית, ושמדובר בסתם הגזמות”.

הוא הדגיש: “זה תרם לפרימת כל המשמעת הציבורית והציות להנחיות משרד הבריאות. גם אם יש כאלה שמפרים את ההנחיות, אל תלכו שבי אחריהם. אני מבקש מכם את מה שביקשו הרבנים ואת מה שביקש חברי אריה דרעי, כראש ממשלת ישראל שמתפלל כל יום כיפור בבית הכנסת – אל תלכו השנה לבית הכנסת. תתפללו בחוץ. ונשמרתם על נפשותיכם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות