החוק נעצר: הדיון בוועדת החוקה הסתיים בלי לאשר הגבלת ההפגנות

דרמה בוועדת החוקה: רגע לפני ההצבעה על החוק נעל יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר את הישיבה, לאחר שח"כ איתן גינזבורג טען כי הסתייגויות שהעלה ח"כ שלמה קרעי וח"כים נוספים מהוות נושא חדש • יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר הכריז: "החוק ייעצר"
אריה ריבקינד
ז' תשרי התשפ"א / 25.09.2020 14:12

בתום דיון מרתוני שנמשך יומיים רצופים התפזרה בצהרים (שישי) ועדת החוקה ללא הצבעה על התיקון לחוק הקורונה.

יו”ר הקואליציה ח”כ מיקי זוהר: “דיברנו גלויות שאנחנו לא מצליחים להעביר את החוק ובשבת צפויות הפגנות. פנינו לכחול לבן להצטרף לחקיקת תקנות שעת חירום שיכלו לעזור לנו והם סירבו, ולכן נכון לרגע זה גם החוק הזה אם ייכנס לתוקפו זה יהיה רק ביום רביעי, כשזה כבר לא רלוונטי ואת הנזק והמחיר נשלם בתחלואה.

“בעקבות החלטות חבריי ח”כ קרעי הלוי ומארק שיזמו יוזמה נכונה לקבוע באמצעות בקשה להסתייגות, שההפגנות הללו, הן דבר מסוכן ובעייתי שמונע מאתנו להסביר לציבור למה הוא צריך לשמור על ההנחיות כשאלפים מתגודדים. מה שגורם לקואליציה לאבד מנדטים הוא התפשטות המגיפה. מבחינתנו החוק הזה ייעצר.  אתם מנסים לקבור את החוק”.

ח”כ איתן גינזבורג מכחול לבן הכריז: “הסתייגויותיו של ח”כ קרעי מהוות עילה לטענת נושא חדש ואמר: המצב הבריאותי הוא הסיבה לחוק קשה ומורכב זה. רצינו להעביר אותו ולא ישנו כל הלילה כדי להעביר אותו לפני הסגר. בשל השימוש בתרגילים כדי למצוא סמכויות אנטי דמוקרטיות, אני נאלץ לטעון לנושא חדש ולדון בו האם הוא באמת קשור לחוק או שנועד להביא להליך לא דמוקרטי שאינו קשור לחוק”.

יועמ”ש הוועדה, ד”ר עו”ד גור בליי: “נתקלתי בלא מעט מקרים של נושא חדש על הסתייגויות. 3 מתוך 4 ההסתייגויות הן מחיקה של חלקים מתוך סעיפים בהצעת החוק. במקרה הזה קשה לומר על תיקון מסוים שהוא חורג מגדר הנושא. הסתייגויות המחיקה אינן נושאים חדשים אך זו הכרעה הניתנת בוועדת הכנסת”.

ח”כ שלמה קרעי מהליכוד: “אתה פחדן תביא את הדברים להכרעה דמוקרטית בכנסת. מחיקת סעיף בחוק יכולה להוות עילה לטענת נושא חדש? אתם משגעים את כולם בשביל כמה מטורללים?”

ח”כ עודד פורר: “אתם מחריבים את הכלכלה רק בשביל יהיו או לא לא יהיו הפגנות? ירדתם מהפסים?”

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות