האופוזיציה מונעת הצבעה • זוהר: אם לא נמנע הפגנות הנגיף ישתולל

חברי הכנסת מישראל ביתנו ומסיעות השמאל מעכבים את ההצבעה על התיקון לחוק שיאפשר הגבלת הפגנות - והכנסת לא תצליח להעביר היום את החוק • כחול לבן מעודדת את האנרכיה: מתנגדת להגבלת ההפגנות באמצעות תקנות לשעת חירום
אריה ריבקינד
ז' תשרי התשפ"א / 25.09.2020 11:39

הסגר ההרמטי ייכנס לתוקפו היום (שישי) בשעה 14:00, אך בכנסת עדיין דנים באופי הסגר. במרכז הדיון: הגבלת ההפגנות והתפילות.

כפי המסתמן, החוק שיצמצם את האפשרות להפגנות בתקופת הסגר לא יעבור היום, אך הסגר ייכנס לתוקף בשעה 14:00 בכל מקרה‎, משום שהחמרת הסגר אושרה בתקנות ולכן לא דורשת את אישור המליאה, אך הגבלת ההתקהלות בהפגנות ותפילות מחייבת חקיקה, שספק אם תושלם היום.

יו”ר הקואליציה ח”כ מיקי זוהר תקף את האופוזיציה, המעכבת את ההצבעה על החוק שימנע הפגנות בתקופת הסגר.

”האופוזיציה החליטה למנוע מאיתנו להעביר את החוק שימנע הפגנות בתקופת הסגר”, אמר זוהר, “לאחר שאתמול הלכו לעולמם 61 בני אדם ואחרי שנתגלו היום קרוב ל 7,500 חולים חדשים, האופוזיציה ממשיכה לקדם אנרכיה דרך הפגנות במדינה כדי שהנגיף ימשיך להתפשט. לא נוכל לאכוף את הסגר במהלך הימים הקרובים. הנגיף ישתולל”.

לדברי זוהר, ”לאור התנהלות האופוזיציה שמאפשרת הפגנות – מלחמת יום כיפור השנייה בפתח. התפשטות הנגיף תהיה חסרת תקדים”.

בליכוד בוחנים אפשרות להגביל את ההפגנות באמצעות תקנות לשעת חירום, אולם היועמ”ש אבחי מנדלבליט צפוי להתנגד.

גם סיעת כחול לבן מתנגדת להגבלת ההפגנות באמצעות תקנות לשעת חירום כפי שדורש נתניהו, ומעודדת בכך את האנרכיה.

על רקע העיכוב בקידום חקיקת הסגר, כתב שר הביטחון בני גנץ לחברי הכנסת של כחול לבן: “ההחלטה על הסגר המחמיר נועדה לבלום את המגיפה ולא לחסום את ההפגנות או התפילות. אנחנו נמשיך לקדם במסגרת הכללים הדמוקרטיים את את החקיקה הכוללת, ונמנע שימוש בתקנות לשעת חירום שממוקדות רק בהפגנות, תפילות או כל סוגיה אחרת”.

בינתיים, ועדת החוקה צפויה לאשר לראשונה בישראל את הזכות להגביל הפגנות ותפילות במצב חירום מיוחד. לאחר לחץ של יו”ר הוועדה אשר, לא יהיה אפשר לאסור אותן לחלוטין אלא רק להגביל אותן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות