שניים אוחזין בהצללות: אריה דרעי ועומר ינקלביץ’ רבים על הקרדיט

שר הפנים הודיע כי סיכם עם שר האוצר על העברה של 25 מיליון שקלים לרשויות מקומיות, להכנת הצללות, תאורה, כיסאות, מאווררים ומצננים - שישמשו לתפילות ביום הכיפורים • אלא שמי שלקחה את הקרדיט לפניו הייתה השרה ינקלביץ': "פניתי לשר האוצר, אני שמחה לבשר שהבקשה אושרה"
אריה ריבקינד
ו' תשרי התשפ"א / 24.09.2020 20:10

מי דאג להצללות במרחבים הפתוחים? שר הפנים אריה דרעי הודיע הערב (חמישי) כי סיכם עם שר האוצר ישראל כץ  על העברה מיידית של 25 מיליון שקלים לרשויות מקומיות, לשם הכנת הצללות, תאורה, כיסאות למתפללים, מאווררים ומצננים באזורים פחותים – שישמשו לתפילות ביום הכיפורים ובשאר ימי הסגר.

השר דרעי: ״אני פונה לראשי הרשויות להתקין בכסף שיועבר להם הצללות, תאורה, כיסאות למתפללים, מאווררי חוץ, מצננים וכל דבר שיכול לאפשר תפילה בשטחים הפתוחים כדי לשמור על בריאותם. אני פונה לכל המתפללים, אנא, התפללו בחוץ. אנחנו עושים הכל כדי להקל על התפילות בחוץ בימים החמים, אך תפילות בשטח פתוח בטוחות יותר בריאותית.

“גדולי ישראל, הרבנים ואני קוראים להתפלל בחוץ כדי לשמור על בריאותכם. גם אני אתפלל בחוץ. ביחד ובהתנהגות אחראית נשמור על בריאותנו. אני רוצה להודות לשר האוצר, ישראל כץ, שנרתם לכך ומאחל לכולם בריאות טובה, כתיבה וחתימה טובה״.

אלא שמוקדם יותר הייתה זו שרת התפוצות, עומר ינקלביץ’, שלקחה לעצמה את הקרדיט.

ינקלביץ סיפרה: “לאור החום הצפוי ביום הכיפורים, עלינו לעשות כל מאמץ כדי לעודד את קיום התפילות במרחב הפתוח. בשיחה שקיימתי אתמול עם ראשי הרשויות החרדיות עלתה מכולם הבקשה לסייע בהצטיידות בהצללות ומצננים, כהיערכות לצום.

השרה ינקלביץ בעוד שיחת ‘זום’

“בעקבות כך, פניתי לשר האוצר וביקשתי את עזרתו במימון לרשויות ברכישת ציליות, גזיבוים ומצננים, שיקלו על החום ויאפשרו למתפללים לקיים את התפילות בהתאם להנחיות.

“אני שמחה לבשר שהבקשה אושרה. בישיבת הממשלה אמש הודיתי למסייעים – ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר ישראל כ״ץ ושרים נוספים- על התמיכה והתקצוב לדרישה החיונית הזו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות