300 מטר אורך, 16 מטר רוחב: סוכת הענק של הנגיד מקראון הייטס

הנגיד ר' משה רובשקין, שהפך בשנים האחרונות לאגדה של הכנסת אורחים, הקים השנה סוכה באורך של 300 מטר ברחוב פרזידנט בקראון הייטס בכדי לספק סעודות חג לאורחים המגיעים אל מרכז חב"ד העולמי-770 • רובשקין: "מטרת בניית הסוכה, לספק מקום בטוח לארוחות בעידן קורונה"
חרדים 10
ו' תשרי התשפ"א / 24.09.2020 17:13

הנגיד ר’ משה רובשקין הקים סוכה באורך של 300 מטר ברחוב פרזידנט בשכונת קראון הייטס, כדי לספק מקומות לסעודה בשפע לאורחים הרבים שנוהגים להתארח אצלו מידי שנה.

רובשקין, שהפך בשנים האחרונות לאגדה של הכנסת אורחים, כאשר הוא מארח ומאכיל מאות אורחים המגיעים אל מרכז חב”ד העולמי-770 במהלך חודש תשרי, התעלה על עצמו השנה.

השבוע הוא הקים סוכת ענק, אולי הגדולה בעולם, המשתרעת על פני 5 בתים פרטיים, כולל ביתו הממוקם ברחוב פרזידנט בין שדרות קינגסטון ושדרות ברוקלין.

רובשקין, אחיו של הרב שלום רובשקין, מכנה את הסוכה “סוכה קהילתית”, מקום לכל אחד ואחת לבקר בו, בסביבה מרווחת בטוחה ומרוחקת חברתית, ולקבל אוכל של יום טוב, כיבוד קל, שתיה חמה וקרה.

הסוכה, אורכה 300 מטר, רוחבה 16 מטר וגובהה 12 מטר עם שטח פתוח בחלק העליון, כדי לספק אוורור. הוצבו בה 12 שולחנות ארוכים עם כיסאות שהוצבו במרחק האחד מהשני.

רובשקין אמר לאתר COLLIVE שהסוכה הגדולה היא הרבה יותר מסתם סוכה. “הסוכה מייצגת את שמחת יום טוב. כל כך הרבה בשכונה שלנו מדוכדכים, הם איבדו פרנסה וסובלים מקשיים כלכליים, כל כך רבים עדיין סובלים מבעיות בריאותיות … הסוכה מאותתת לכולם כי יום טוב נמצא כאן, ואנחנו נשמח ביחד”.

הסיבה שבנה השנה סוכה כל כך גדולה, הוא אומר, היא “לספק בעידן קורונה מקום בטוח וחיצוני לארוחות לכל האורחים בשכונה. אם יש למישהו אורחים או קרובי משפחה שהם מתבקשים לארח, ומסיבה כלשהי לא נוח להם לקבל אותם בגלל החשש לקורונה, האורחים מוזמנים להגיע לכאן לסוכה שלי לארוחות”, הוא אומר. “יש מקומות נפרדים לגברים ולנשים בסוכה.

לדבריו, מספר אורחי חודש תשרי השנה אינו “קרוב לכמות המגיעה מדי שנה”, והוסיף כי יש מספר גדול של אורחים שאינם רק מישראל אלא הם “בחורים אמריקנים, בני משפחות שלוחים וחב”ד, מארצות הברית.”

הוא הוסיף: “האורחים כבר כאן, זו המציאות. עלינו לספק להם מקום בטוח ונוח לאכול, להירגע ולחגוג את יום טוב.”

אגב, הקייטרינג של רובשקין לאורחים כבר פועל, הרבה לפני סוכות, ומספק ארוחות גורמה לכל הבאים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בלבלתם בין מטר לרגל
    24/09/2020 17:43
    מנחם
  1. המידות הן ברגל ולא במטר כפי שברור לכל בר בי רב דחד יומא – סוכה בגובה 12 מטרים פסולה.