פרצו בבכי: הוארך בחודשיים מעצר החרדיות שהבריחו עלי גת לבולגריה

ארבע הצעירות החרדיות, שלמדו בפנימיה בבני ברק, ישהו במעצר חודשיים - עד לפתיחת משפטן • השופטים סירבו לשחררן למעצר בית בדירה בעיר • עו"ד ציבין: נגיש ערעור על ההחלטה
חרדים 10
ו' תשרי התשפ"א / 24.09.2020 12:02

בית המשפט בוורנה  שבבולגריה קבע אתמול (רביעי)  כי ארבע הצעירות החרדיות שנעצרו בשבוע שעבר לאחר שניסו להבריח 93 ק”ג של עלי גת, תשארנה במעצר חודשיים נוספים.

חרדיות הבריחו גת לבולגריה: ‘למדו בפנימייה חרדית. הבת שלי גננת’

לפי דיווח במאקו, השופטים קבעו ברוב של שניים נגד אחד כי קיים חשש ממשי שהבנות תברחנה מהמדינה, במידה וישוחררו למעצר בית בדירה שנשכרה עבורן בעיר.

עו”ד מרדכי ציבין, המטפל בעצירים ישראלים בחו”ל ובפשיעה בינ”ל ובאינטרפול, המייצג את הצעירות בהתנדבות, הציג בפני בית השופטים כתובת של דירה שכורה שהורי הבנות שכרו בוורנה, והתחייב שהן ישהו בה עד לסיום ההליכים המשפטיים – אך ללא הועיל.

התביעה בבולגריה מתכוונת להגיש כתב אישום חמור נגד הבנות, בגין עבירה של סחר בסמים.

הצעירות, מבני ברק, פתח תקווה והרצליה, שלמדו יחד בפנימייה חרדית בבני ברק, נחקרו במשטרה ומסרו שלא ידעו כי מדובר בסמים, וכי בישראל הגת מותר לשימוש.

בדיון בבית המשפט הבנות פרצו בבכי.  אביה של אחת העצורות אמר: “אני לא יודע איך הבנות יחזיקו מעמד חודשיים בבית מעצר בתנאים נוראיים”.

לפי הדיווח במאקו, שמו של סוחר הגת ששיגר את הבנות עם המזוודות, הגיע גם לידי שוטרי משטרת בולגריה – והתובע אף ציין במשפט את שמו – והוא הועבר לטיפול רשויות האכיפה במדינה, כדי לברר אם ניתן לבקש את הסגרתו אליה או להעמידו לדין.

עו”ד ציבין – שיצא במיוחד מביתו שבכפר חב”ד לבולגריה כדי לייצג את הצעירות החרדיות, אמר לאחר הדיון – בו נעזר בעו”ד מקומיים, כי בית המשפט שגה בהחלטתו וכי ניתן להבטיח בתנאי מעצר בית מלא שהן לא תברחנה מבולגריה בתמורה להפקדה כספית גבוהה.

עו”ד מרדכי ציבין סמוך לבית המעצר של הבנות

“אני יכול לומר שהרשויות בבולגריה מקפידות מאוד על זכויות אדם בכלל ובפרט של הצעירות העצורות. נגיש ערעור על ההחלטה לעצור אותן ואני בטוח שבית המשפט ישתכנע שניתן להמשיך את המשפט והחקירה כשהן שוהות במעצר בית ולא בבית מעצר. יש לי אמון מלא במערכת המשפט ואכיפת החוק”.

הצעירות טוענות כי מתקן המעצר אינו מתאים למגורי אדם. “זה כוך”, סיפרה אחת מהן לאמה, “התנאים תת אנושיים. השוטרים איימו שאם נדבר בקול רם בתא הם יכו אותנו. אנחנו בקושי אוכלות ומתפללות לנס שיוציאו אותנו מפה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לאן הגענו בנות חרדיות...?
    25/09/2020 09:20
    נחרד
  1. על מי או על מה הם סומכות…?כאלו טפשות שאינן מודעות להשלכות של הדברים…?
    לאן נעלמה הצניעות? כנראה הם סומכות על כך שיהיו כאלו שיעזרו להם בשעת צרה…?וא’כ להשאיר אותם פרק זמן שם…למען ישמעו וייראו…!