הנהלת ‘חברון’ נפגשה עם נציגי ה’וועדים’: אלה הדרישות שהציגו

המכתב ששיגרו תלמידי 'חברון', המבודדים יותר מחודש, אל הרב יוסף חברוני, בו קבלו על המשטר הקפדני והצהירו: "הולכים ונשברים, מאבדים את שמחת החיים" - גרר טלטלה • לאחר שכל 'ועד' בחר שלושה נציגים, הם נפגשו עם הנהלת הישיבה ונציגים ממשרד הבריאות ופיקוד העורף • בין הדרישות שהציגו: לשנות את 'מתווה הקפסולות', לאפשר 'שבת חופשית', ושהמזגנים יפעלו כל העת ללא סנקציות כיבוי • וגם מכשיר הסודה חזר
יוסף גרינבוים
ו' תשרי התשפ"א / 23.09.2020 23:19

חשיפת חרדים 10: מכתב ה’מרד’ ששיגרו אתמול תלמידי ישיבת חברון אל הרב יוסף חברוני, מראשי הישיבה והמנהל הגשמי שלה, בו הצהירו  כי הם “הולכים ונשברים, מאבדים את שמחת החיים, והקושי הנפשי עמוק” – גרר טלטלה אצל הורי התלמידים.

“הולכים ונשברים, הקושי הנפשי עמוק”: המכתב של תלמידי חברון

הבחורים קורסים תחת משטר קפדני: המרד הגדול בחברון חוזר?

המכתב, עליו חתמו מאות מתלמידי הישיבה, אמנם נוסח בזהירות המתבקשת, תוך מתן כבוד הולם, אולם הוא חשף בפני ההורים את הקשיים בהם נתונים בניהם.

לדברי בחורים בישיבה – המבודדים במתחם הישיבה בשכונת גבעת מרדכי בירושלים כבר חמישה שבועות – הרב יוסף חברוני משליט משטר קפדני שלא היה עד כה בישיבה, והאיום על מי שיפרוש ל’חיזוק’ בישיבה אחרת – הפכו את השהות בישיבה ל”בית כלא”.

בעקבות כך, היום (רביעי), בסביבות השעה 16:30 אחר הצהרים, הודיעה הנהלת הישיבה לבחורים כי כל ‘ועד’ בישיבה יבחר שלושה נציגים שייצגו אותו בפגישה שתתקיים הערב.

ואכן, הערב מתקיימת פגישה בה משתתף הרב יוסף חברוני, ר’  שלמה קרלינשטיין – מנהל הישיבה בפועל, וכן נציגים ממשרד הבריאות ופיקוד העורף.

אחד התלמידים מספר לחרדים 10:  “ככל הנראה, כצעד של רצון טוב מצד הנהלת הישיבה, מכשיר הסודה – שנים שיש לבחורים שתיה ממכשיר סודה – שנותק אחרי שלא נכנסו לסעודה שלישית בה ביקש הרב חברוני לנאום, חובר היום אחר הצוהריים באורח פלא… כמובן בלי קשר לפרסום הכתבה בחרדים 10”.

הנציגים של הוועדים התבקשו לרכז את בקשותיהם וטענותיהם.

בחור בישיבה מגיע אל הקפסולה לפני אלול. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

הבחורים דורשים בפגישה שכל בחור שירצה לצאת ל’זמן חורף’ יוכל לחזור בהמשך לישיבה, ללא שום בעיות, אחרי שיבצע כמובן בדיקת קורונה ויימצא שלילי.

בנוסף, הבחורים דורשים כי המזגנים יפעלו כל העת – 24/7, ללא סנקציות של כיבוי.

כמו כן הציבו הבחורים דרישה לשנות את ‘מתווה הקפסולות’: אפשרות לצאת פעם בשלושה שבועות לשבת חופשית בביתם, לצד חזרה אחרי בדיקת קורונה שלילית.

בשיחה עם אחד מהבחורים הוא מספר: “קשה לתאר איך הצבע חזר לנו ללחיים אחרי שפורסמה הכתבה, הרגשנו שמשהו מתחיל לזוז, היינו כבר בייאוש. במקור, התכוונו, כצעד מחאתי, לצאת משערי הישיבה כמה מאות של בחורים כשמול כמות כזו – לשומרים המוצבים בפתחים אין הרבה מה לעשות.

“כעת אנחנו מקווים שההנהלה הבינה שטעתה ואכן יתקבלו דרשותינו. אנחנו מעריכים מאד את הגאווה של הישיבה על כך ש’אצלנו 1,200 תלמידים עם אפס הדבקה’ אבל גם הנפש שלנו ראויה לתשומת לב”.

ברקע הפגישה של נציגי הוועדים עמד המכתב – שנחשף לראשונה בחרדים 10 –  עם מאות חתימות, משום ש”לא פנו לשיעורים הצעירים, אלא בעיקר למבוגרים”.

וכך נאמר במכתב:

“לכבוד מורינו רה”י הגר”י חברוני שליט”א

ראשית כל נודה על העבר על המסירות נפש של הר”י למען בני הישיבה ובפרט בעת זו אשר בחוץ תשכל חרב ובחדרים אימה עומדת הישיבה כמו בעבר כנגד כל הנסיונות בגאון ובתפארת, וברוך ה’ צולחת הישיבה את המשבר הזה וזוכים להסתופף בין כותלי הישיבה וניכרת ההשקעה המרובה למען נוכל להמשיך ולהגות בתורה בנחת ובישוב הדעת. יתן ה’ וימשיך רה”י להרבות חיילים לתורה.

אבל בתוך עמי אנכי יושבת ובלב כבד רוצים אנו להעביר לרה”י מעט מרגשי ליבנו אשר אנו חווים בעת הזאת אשר מלבד ההקרבה העצמית, הבחורים הולכים ונשברים ומאבדים את שמחת החיים. הקושי הנפשי עמוק וההקרבה גדולה עד בלתי אפשרית.

שמחת החיים תחזור? ישיבת חברון. צילום: פלאש90

האומנם נכון שבזמן קיץ ובזמן אלול כשהזמן היה קצר וזמני הדבר היה אפשרי, אבל לעת עתה בהתקרב זמן חורף ארוך, היות וגם אנו מתקרבים ברוך ה’ לפרקינו איננו מסוגלים עוד.

אי לכך במצב הקיים אין ביכולתנו אנו בני הישיבה להמשיך הלאה בהסדר זה.

למרות שאנחנו מבינים את המצב בחוץ ואנו מודעים לכל המאמץ שנעשה בכדי לקדם את המתווה הנוכחי אך אנחנו מבקשים בשמינו המבוגרים וביחוד הצעירים שלמרות שכלפי חוץ ב”ה לומדים כמו שצריך, התחושות והמעמסה הנפשית קשים עד בלתי אפשריים. ובלא להוריד מאומה מן ההכרת הטוב זקוקים אנו למתווה שונה שיענה על הצרכים הרוחניים הגשמיים והנפשיים של כלל בחורי הישיבה.

כעתירת בני הישיבה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות