‘קבוצות קטנות’ I חכם שלום הכריע: לא לסגור בתי הכנסת ביום הכיפורים

נשיא המועצת על תפילות יום כיפור: ״המוגדרים בסיכון יתפללו רק במקומות פתוחים, והאחרים ישתדלו ויתאמצו ככל האפשר להוסיף ולקיים מניינים במקומות פתוחים או בבתי הכנסת בקבוצות מועטות • חובה על כולם להקפיד ולהחמיר במשנה זהירות ושמירה הנדרשת למנוע הידבקות וסכנה"
יוסף גרינבוים
ו' תשרי התשפ"א / 23.09.2020 21:44

נשיא ה’מועצת’, חכם שלום כהן, הכריע שלא לסגור את בתי הכנסת ביום כיפור, אך קובע כי יש להתפלל ככל האפשר בחוץ – ורק “קבוצות מועטות” בבתי הכנסת.

וז״ל המכתב:

“הנה קרב ובא יום הכיפורים הגדול והנורא ובעוונותינו אנו בימים אלו נמצאים רבים אשר נושאים את הנגיף אשר פשט בעולם ובארץ ישראל אשר עיני ה׳ אלוקיך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה, ועלולים לסכן את האחרים ובפרט את אלו שרגישים ביותר להסתכן מן הדבר הזה –

על כן חובה על כל אלו המוגדרים בסיכון להתפלל את תפילות יום הכיפורים אך ורק במקומות פתוחים ששם הסכנה מועטת ופחותה, והאחרים ישתדלו ויתאמצו ככל האפשר להוסיף ולקיים מניינים במקומות פתוחים או בבתי הכנסת בקבוצות מועטות, ובכל גוונא חובה על כולם להקפיד ולהחמיר במשנה זהירות ושמירה הנדרשת למנוע הידבקות וסכנה מדין ׳ונשמרתם מאוד לנפשותיכם׳.

וה׳ ית׳ יעזרנו על דבר כבוד שמו ויקבל תפילותינו ברצון לבער המגפה והמשחית מעלינו ומעל כל עמו ישראל ונזכה ביום הנשגב לחיתום הדין בחסד וברחמים לשנה טובה ומבורכת בביאת גוא״צ בב״א.

כפי שדווח בחרדים 10, הגאון רבי דוד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה של ש״ס, קרא היום לסגור באופן מיידי את כל בתי הכנסת. “גם ביום הכיפורים יש לקיים תפילה רק באוויר הפתוח או בבתים ביחידות”, אמר הגר”ד.

אחריו, הראשל”צ הרב יצחק יוסף, לעומתו, פרסם הנחיות הלכתיות כיצד לנהוג ביום הכיפורים בצל הקורונה – וקרא להשאיר את בתי הכנסת פתוחים. עם זאת, קבע הראשל”צ: “לא יקיימו תפילות עם ציבור גדול ובצפיפות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות