סקר: 8 מנדטים למפלגה של שאשא ביטון • וכמה בעד הגבלת ההפגנות?

סקר חדשות 12: הליכוד יורד מתחת ל-30 מנדטים, מפלגה חדשה בראשות יו"ר ועדת הקורונה פוגעת ב-4 מפלגות שונות • וכלפי מי מפנה הציבור אצבע מאשימה במצב התחלואה בקורונה?
חרדים 10
ה' תשרי התשפ"א / 23.09.2020 20:53

מנתוני סקר חדש שערך היום (רביעי) מכון מדגם בראשות מנו גבע בשיתוף iPanel עבור חדשות 12 עולה, כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד היתה המפלגה הגדולה בישראל עם 29 מנדטים – לראשונה זה שנה וחצי מתחת לרף 30 המנדטים.

עוד עולה מהסקר, כי רוב הציבור תומך בהגבלת ההפגנות בבלפור ובסגירת בתי כנסת במטרה להוביל להורדת התחלואה בקורונה.

מפלגת ימינה זוכה בסקר ב-21 מנדטים, יש עתיד-תל”ם עם 17 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 15 מנדטים וכחול לבן יורדת לתשעה מנדטים בלבד.

סיעת ש”ס עם תשעה מנדטים, ישראל ביתנו מקבלת שמונה מנדטים, יהדות התורה עם שבעה מנדטים ומפלגת מרצ מקבלת חמישה מנדטים.

4 מפלגות שחברות היום בממשלה לא עוברות את אחוז החסימה לפי נתוני הסקר: העבודה בראשות עמיר פרץ (1.8% אחוזי תמיכה), הבית היהודי בראשות רפי פרץ (0.6%), גשר בראשות אורלי לוי-אבקסיס (0.5%) ודרך ארץ של יועז הנדל וצבי האוזר (0.6%).

בחלוקה לגושים, 66 מנדטים לימין, 46 מנדטים לשמאל-ערבים ו-8 מנדטים לישראל ביתנו.

עוד עולה מהסקר כי מפלגה חדשה בראשותה של יו”ר ועדת הקורונה, ח”כ יפעת שאשא-ביטון, צפויה לזכות ב-8 מנדטים.

ומאין מגיעים 8 המנדטים הללו?

מלא פחות מ-4 מפלגות שונות, כשהמפלגה שנפגעת הכי הרבה מכך היא הליכוד.

בעקבות כניסה אפשרית של שאשא ביטון לזירה בראשות מפלגה משלה, הליכוד נחלש ב-3 מנדטים ויורד ל-26 בלבד, וגם ימינה של בנט שנחלשת ב-2 מנדטים ומסתפקת ב-19. מנדט אחד עובר אליה גם מיש עתיד-תל”ם שנחלשת ל-16 מנדטים ואילו כחול לבן בראשות גנץ מצטמקת ל-7 מנדטים בלבד.

יתר המפלגות נותרות ללא שינוי בכוחן בעקבות הקמת מפלגה בראשותה של ח”כ שאשא-ביטון: הרשימה המשותפת עם 15 מנדטים, ישראל ביתנו של ליברמן עם 8, יהדות התורה עם 7 מנדטים ומרצ עם 5 מנדטים.

מפלגה חדשה בראשות שאשא-ביטון גורמת לכך שגוש הימין מצטמק ב-5 מנדטים אך עדיין זוכה לרוב: 61 מנדטים לנתניהו ולמפלגות החרדיות (בהשוואה ל-66 אם שאשא-ביטון לא רצה בנפרד). גוש המרכז-שמאל עם 43 מנדטים ואילו הגוש הבלתי מזוהה, שמכיל את ישראל ביתנו של ליברמן ומפלגתה של שאשא-ביטון עם 16 מנדטים.

האם צריך או לא צריך להטיל הגבלות על קיום ההפגנות מול בית ראש הממשלה בבלפור?

רוב מוחלט בציבור סבור שיש צורך להגבילן בעקבות נתוני התחלואה הגבוהים: 70% חושבים שכן (44% בטוחים בכך ו-26% חושבים כך), זאת לעומת 22% שבטוחים או חושבים שלא ו-8% שלא יודעים.

בקרב מי שמגדירים את עצמם ימין – 84% חושבים שיש להגביל את ההפגנות ובקרב מי שמגדירים את עצמם מרכז-שמאל גם כן יש רוב, אך קטן הרבה יותר – 53% סבורים כך.

לשאלה האם יש לסגור את בתי הכנסת ביום הכיפורים בעקבות נתוני התחלואה הגבוהים בקורונה, רוב מוחלט בציבור של 60% סבור שיש לעשות כן, זאת לעומת 32% שחושבים שלא ו-8% שלא יודעים.

מהנתונים עולה ש-75% מתומכי המרכז-שמאל תומכים בצעד כזה לעומת 53% ממשיבים שהגדירו את עצמם תומכי ימין.

ומי האשם העיקרי במצב התחלואה בקורונה בישראל?

בקרב כלל המדגם עולה תמונה מעניינת לפיה עיקר האשמה מופנית אל הציבור: 48% מהמשיבים סבורים שהציבור הוא האשם, זאת לעומת 42% שענו שהממשלה היא זו שאשמה ו-10% שלא יודעים.

בקרב מי שמגדירים עצמם כתומכי ימין, 62% סבורים שהציבור אשם, ואילו בקרב מי שמגדירים עצמם כתומכי מרכז-שמאל, 66% מפנים אצבע מאשימה לעבר הממשלה.

הסקר נערך על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 512 נשאלים טעות דגימה 4.4%-+. מועד איסוף הנתונים: 23 בספטמבר 2020

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות