בג”ץ: בעקבות ראיות חדשות תיק טלנסקי יפתח מחדש וידון במחוזי

ביהמ"ש העליון הכריע היום כי תיק טלנסקי יפתח מחדש • הסיבה: ראיות חדשות שסיפקה שולה זקן במסגרת ההסכם שחתמה עם הפרקליטות • התיק ידון בביהמ"ש המחוזי בירושלים
שלומי צור
י' אב התשע"ד / 06.08.2014 16:35

שוב המעטפות: בית המשפט העליון, פסק היום כי תיק טלנסקי, המכונה גם ‘תיק מעטפות הכסף’, בו נאשם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט וזוכה – יחזור שוב לדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים.

הסיבה לכך הן הקלטות והיומנים שהציגה לפרקליטות ראש לשכתו לשעבר, שולה זקן, כחלק מהסדר הטיעון והסכם עדת מדינה שנחתם עמה.

חומרים אלה יוגשו כראיות חדשות לבית המשפט המחוזי.

את פסק הדין כתב נשיא ביהמ”ש העליון, אשר גרוניס, ואליו הצטרפו שאר השופטים שישבו בהרכב: סלים ג’ובראן, יורם דנציגר, ניל הנדל ועוזי פוגלמן.

בהחלטה נכתב: “לצורכי הבקשה שבה אנו דנים ולגביה בלבד, נראה לכאורה כי נעשו ניסיונות על ידי אולמרט להשפיע על זקן שלא תעיד במשפט”.

גרוניס סייג וכתב, כי דבריו נאמרים לצורך הכרעה בבקשה לפתיחת התיק מחדש, ולא כקביעה עובדתית כי אכן הייתה השפעה פסולה של אולמרט על זקן.

“לצורך ההכרעה בבקשה לגביית ראיות נוספות די שנאמר, כי השיח בין אולמרט לבין זקן המוקלט בקלטות מצדיק גבייה של הראיות, כפי שביקשה המדינה. טעם זה יפה גם באשר ליומנים שבהם עוסקת הבקשה, שלא הוגשו לבית המשפט המחוזי בשל אי-עלייתה של זקן על דוכן העדים.

“נוכח טיב החומרים שהוצגו בפנינו, הנוגעים למוקד טענותיה של המדינה בערעור בהתייחס ל’פרשת טלנסקי’, ראוי שחומרים אלו יובאו בפני בית המשפט המחוזי, על מנת שזה ישקול את הכרעתו  לאורם”.

צוות ההגנה של אולמרט מסר בתגובה: “אנו מכבדים את החלטת בית המשפט העליון. בכוונתנו להביא בפני בית המשפט המחוזי את כל הראיות הנדרשות לעניין, ואנו בטוחים שגם לאחר שיישמעו הדברים ויבוררו עד תומם – לא יהיה בכך כדי לשנות את ההחלטה לזכות את מר אולמרט בפרשת טלנסקי”.

גרוניס הדגיש, כי לא כל החומרים שסיפקה זקן יוצגו בבית המשפט, אלא רק אלה שהוא ציין במפורש, “בקלטות כלולים קטעי שיחה שאינם רלוונטיים לטענותיה של המדינה בבקשה לגביית ראיות או שיש בהם כדי לפגוע בפרטיותו שלו ושל צדדים שלישיים”.

על תוכן הקלטות מוטל צו איסור הפרסום, והוא יוסר רק לאחר שהקלטות יוגשו לבית המשפט המחוזי.

בפרשת טלנסקי הואשם אולמרט כי קיבל במעטפות מאות אלפי שקלים מאיש העסקים מוריס טלנסקי. פרשה זו הביאה להתפטרותו מראשות הממשלה, לאחר שפרקליט המדינה דאז משה לדור, החליט לערוך שימוע מקדים לטלנסקי.

אולמרט זוכה בפרשה בבית המשפט המחוזי בירושלים ביוני 2012, והפרקליטות הגישה ערעור בספטמבר 2012.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות