כחול לבן קיפלו את הליכוד • אמיר אוחנה: “משרתים את היועמ”ש”

חרדים 10
|
ד' תשרי התשפ"א / 22.09.2020 15:16
ראש המחלקה המשפטית בפורום קהלת התבקש על ידי השר אוחנה להציג בפני השרים חוות דעת הסותרת את קביעת היועץ מנדלבליט כי יש להתיר את המשך ההפגנות • בכחול לבן איימו לפוצץ את הישיבה • מנדלבליט נעלב: “הכוונה להזמין את ד”ר בקשי לדיון היא פרובוקטיבית ומיותרת”

בליכוד זועמים על חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לפיה יש לאפשר את ההפגנות גם בתקופת הסגר.

בעקבות כך, לישיבת קבינט הקורונה הנערכת היום (שלישי) הוזמן ד”ר אביעד בקשי, ראש המחלקה המשפטית בפורום קהלת, על מנת שיעניק חוות דעת משפטית אחרת מזו של היועמ”ש אביחי מנדלבליט על  ההפגנות.

בתגובה לזימונו של ד”ר בקשי, בכחול לבן איימו לפוצץ את ישיבת הקבינט – ולנטוש. בעקבות כך, ביטל נתניהו את השתתפות ד”ר בקשי בישיבה.

בתגובה אמר השר אוחנה: “מפלגת כחול לבן פועלת בשירות מנדלבליט במקום בשירות הציבור. לאור אמירותיו של היועמ”ש כי הח”כים והשרים אינם יכולים לדון בהגבלות על ההפגנות, הצטיידתי לקראת ישיבת קבינט הקורונה בחוות הדעת של ד”ר אביעד בקשי ועו”ד דוד פטר מפורום קהלת, ולפיה הממשלה היא הפורום היחיד המתאים לדון בנושא.

“היועץ המשפטי לממשלה, שלא מסוגל היה לקבל כי השרים ישמעו חוות דעת השונה מעמדתו, גייס את מפלגת כחול לבן אשר ניצלו את כוחם הפריטטי לבטל את ישיבת קבינט הקורונה, שאמורות להתקבל בו החלטות חשובות לטובת הציבור, אם השרים ישמעו ויראו את חוות הדעת של בקשי”.

אוחנה הזועם הוסיף: “בממשלה ניתן לשמוע מומחים שונים מתחום הרפואה גם כשהם חלוקים אלה על אלה. ניתן לשמוע מומחים מתחום הביטחון גם כשהם חלוקים אלה על אלה. ניתן לשמוע מומחים מתחום הכלכלה גם כשהם חלוקים אלה על אלה. אבל רק בנושא המשפטי יש מונרכיה של היועץ המשפטי לממשלה שהוא ואין בלתו רשאי להביע את דעתו המשפטית בפני שרי הממשלה.

“עד כדי כך כחול לבן ממושמעים ליועמ”ש, שהיו מוכנים לבטל דיון משמעותי בקבינט הקורונה, לדרישתו של היועץ”.

בתגובה לזימונו של ד”ר בקשי, כתב היועמ”ש מנדלבליט למזכיר הממשלה צחי ברוורמן: “אני מתנגד בתוקף להשתתפותו בדיון. הכוונה להזמין את ד”ר בקשי לדיון היא פרובוקטיבית ומיותרת, ואין בה כדי לקדם כהוא זה את טובת העניין. ההיפך הוא הנכון – יש בדבר כדי להכשיל את ועדת השרים בעבודתה.

“כידוע, הייעוץ המשפטי למממשלה בכללותו, לשרי הממשלה ולמשרדי הממשלה השונים, ניתן על ידי היועץ המשפטי לממשלה וכן על ידי היועצים המשפטיים למשרדי הממשלה, הכפופים לו מבחינה מקצועית. חוות הדעת המשפטית הניתנת על ידי גורמים אלו מחייבת את משרדי הממשלה ואת חברי הממשלה, כל עוד לא נפסק אחרת על ידי בית המשפט”.