היועצים של נתניהו מפירים בידוד: אחד צילם מפגינים, שני יצא לקניות

חרדים 10
|
ג' תשרי התשפ"א / 21.09.2020 12:39
ראובן עזר, יועצו המדיני של ראש הממשלה שהשתתף במשלחת לוושינגטון הפר לטענת עדי ראייה את הבידוד בו היה צריך לשהות ויצא לקניות • היועץ טופז לוק ביציע בדיקת קורונה אמש בשעה 21:30, ולאחר מכן נצפה באזור ההפגנות של בלפור

יועצו המדיני של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהשתתף במשלחת לבית הלבן, ראובן עזר, הפר בידוד כששהה בסופרמרקט במבשרת ציון ביום שישי בשעה 11:35, כך דווחו עדי ראייה.

בשבוע שעבר דווח, כי עזר הפר גם את מתווה הקפסולה של המשלחת הישראלית לוושינגטון כשיצא לריצה,‎ והוא אף ננזף על כך.

על פי המתווה שגובש לטובת אנשי המשלחת, עזר אמור היה להיות בבידוד עד היום או עד לקבלת תשובה שלילית לבדיקת קורונה.

ממשרד ראש הממשלה נמסר, כי “התקיים בירור מול עזר”. עוד צוין כי הודעת משרד הבריאות על שינוי כללי הסגר ומעבר לבידוד הגיעה רק בשעת לילה מאוחרת ביום חמישי, ועזר “לא התעדכן ומצר על כך”.

לפי ההודעה, הוא “נקרא לסדר על ידי הממונים עליו על מנת שמקרים כאלה לא יישנו”.

גם טופז לוק, יועצו של ראש הממשלה, שהה בהפגנה בסמוך לבית ראש הממשלה בבלפור לאחר שביצע את בדיקת הקורונה – כך עולה מנתוני הצילומים והסרטונים של מפגינים מאמש.

היועץ  שהה באזור ההפגנה בסביבות השעה 22:30, כשהוא אוחז במצלמה.

על פי עדויות חלק מהמפגינים, לוק ביקש לתעד אותם כשהם ללא מסכות או מפרים את הנחיות משרד הבריאות. לפי דיווח ב’כאן חדשות’,  לוק ביצע את בדיקת הקורונה, שנדרשה מכל חבר במשלחת לוושינגטון, אתמול סביב השעה 21:30.

בתגובת הליכוד נטען כי לוק הגיע לירושלים, בה אינו מתגורר, כדי לבצע את בדיקת הקורונה, “ולאחר מכן שב לביתו”.

אך נתוני הצילום מראים כי לוק שהה בירושלים גם לאחר בדיקת הקורונה, ולמעשה הגיע לאזור ההפגנות לאחר הבדיקה – ובניגוד להנחיות משרד הבריאות על פי הן הוא אמור לשהות בבידוד.