הפרופ’: ‘אנו דוהרים בדרך לא טובה, המפגינים בבלפור מסוכנים לציבור’

מנהלת היחידה למניעת זיהומים בשיבא: "ההפגנה בבלפור בה אנשים יושבים ואוכלים ביחד היא חוסר אחריות. אלו אנשים מסוכנים לציבור" •"יותר מעשרה אנשים רוצים להתפלל ביחד? שיסגרו רחובות וכבישים ויתפללו בחוץ. כבר ביום הכיפורים לא לאפשר תפילות במקומות סגורים"
חרדים 10
ג' תשרי התשפ"א / 21.09.2020 11:15

פרופ’ גילי רגב יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, מודאגת מהתחלואה ומבקשת מהציבור הישראלי להישאר בבית.

בראיון לקרן נויבך ברשת ב’ – אמרה: “הימים הבאים יהיו יותר קשים. מי שלא חייב, שיישאר בבית. אפשר לצאת לנשום אוויר, אבל לא להיפגש”.

לדבריה, ”ארוחת חג גדולות לפני הסגר מעידות על חוסר הבנה של המצב. ההפגנה בבלפור בה אנשים יושבים ואוכלים ביחד היא חוסר אחריות, זו סכנה. אלו אנשים מסוכנים לעצמם ולציבור”.

פרופ’ רגב קוראת לאסור התקהלויות בתוך מבנים סגורים, והיא מדגישה כי אסור להיות בחוץ בלי מסיכות ושמירת מרחק. “יותר מעשרה אנשים רוצים להתפלל ביחד? שיסגרו רחובות וכבישים ויתפללו בחוץ. אני מאוד מקווה שלא נגיע לתמונות של איטליה וניו יורק, אבל אנחנו דוהרים בדרך לא טובה”.

הפרופ’  סיפרה כי בשלושת הימים האחרונים זינק פי שניים מספר המאושפזים במחלקות הקורונה בשיבא. ”אנחנו מכשירים אנשים שלא מוכשרים לכך לטפל בטיפול נמרץ והטיפול יהיה פחות טוב. מחלקות יסגרו. כבר ביום הכיפורים הייתי אומרת למקבלי ההחלטות לא לאפשר תפילות במקומות סגורים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות